Servicedesk-konsult för spännande uppdrag

Servicedesk-konsult för spännande uppdrag

Arbetsbeskrivning

Är du en lagspelare som vill bli en del av landslaget? Just nu söker vi på Atea Göteborg dig som vill jobba som Servicedesk-konsult med fokus på användarupplevelsen. Vi kommer bygga upp en servicedesk på ett av dom mest spännande och snabbast växande områdena i Göteborg. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.

Din roll i laget
I rollen som Servicedesk-konsult på Atea ansvarar du för att hjälpa kunder i deras it-miljö med support och felsökning. Arbetsuppgifter i rollen som Servicedesk-konsult blir du en del av ett sammansvetsat team som kommer att sitta tillsammans på ett modernt kontor på Lindholmen. Här arbetar du och supporterar de ärenden som kommer in tillsammans med dina kompetenta kollegor. Du kommer ansvara för att ta in och lösa kundens it-relaterade problem på ett lugnt och metodiskt sätt i en kundtjänstliknande servicedesk.

Du behöver vara flexibel i din roll och nyfiken på att lära dig mer inom it/teknik för att på så sätt hantera mer komplexa ärenden och hitta lösningar. De ärenden som du hanterar i supporten är kopplade till mjukvara, hårdvara samt kringutrustning vilket innebär felsökning i karaktär med en första linjes support / servicedesk.

Tjänsten passar dig som har ett it- och serviceintresse och vill ta steget vidare till att arbeta mer kundfokuserat, i ett team som arbetar mot gemensamma mål. Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och dina kunder.

”Det bästa med Atea är den stora gemenskapen och familjen med 2500 medlemmar som alltid ställer upp för varandra. Jag uppskattar friheten att till stora delar själv få styra mitt arbete och möjligheten att utvecklas inom både befintliga och nya områden men framförallt att få arbeta med det jag tycker mest om.”– Nicklas Alströmer, systemkonsult Digital Workplace
Vad söker vi hos dig
Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Som Servicedesk-konsult ser vi att du är en person som tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar ditt arbete självständigt och driver vidare dina processer. Då arbetsuppgifterna är varierande är det viktigt att du är flexibel i din roll. Du är nyfiken på att lära dig mer och kan hitta lösningar på problem. Du är en person som drivs av att jobba i team och att lösa tekniska problem. För att du ska trivas i rollen är du även serviceinriktad och motiveras av att ge service i första klass

För att lyckas i tjänsten som Servicedesk-konsult bör du ha följande kunskaper:
•    Minst 1 års erfarenhet av Servicedeskarbete
•    Office365
•    Active Directory

Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.

Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål. Vi har ett stort fokus på ansvarstagande utveckling och är stolta över att kunna påverka branschen globalt att agera mer hållbart.

Kontakta oss
Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jimmy Cissig, Konsultchef, jimmy.cissig@atea.se alternativt på telefonnummer 0722-456360 eller Johan Grotenfelt, Teamleader, johan.grotenfelt@atea.se alternativt på telefonnummer 0767-773808. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. 

På Atea har vi möjlighet till ett hybrid arbetssätt där vi sätter kunden i fokus och arbetar utifrån verksamhetens behov samt våra egna som medarbetare. Det innebär att vi tänker till när vi väljer var vi ska jobba för dagen och tror på att en kombination av arbete hos kund, på kontoret och på distans ökar hållbarheten, effektiviteten och arbetsglädjen.

Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Atea vill samla it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2500 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Ingelström
046-163424
Martin Karlsson

Andreas Esteves
046-163418
Joel Svensson
046-163465
Hnerik Jarelv
036-34 82 90
Malin Carlsson

Robert Malmgren
08 -752 14 98
Peter Cadier
031-744 5183
Gabriella Norberg
060-14 94 83
Fredrik Vikström
+46 910 289809

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Atea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 januari 2022
  • Ansök senast: 30 januari 2022

Besöksadress

Bataljonsgatan 12
None

Postadress

Box 18
Malmö, 21119

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024