OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-Resurs AB är ett av Sveriges ledande privatägda bemanningsföretag i IT-branschen. Vi arbetar med uthyrning och rekrytering av IT-personal, funktionsåtaganden inom support och servicedesk samt konsultförmedling inom olika spetskompetenomrråden. Inom affärsområdet IT-Resurs Subcontracting är vi en ledande bemanningspartner till större konsult- och outsourcingföretag inom IT-sektorn. Företaget omsätter ca 100 MSEK och har drygt 250 anställda medarbetare runt om i landet. IT-Resurs AB ingår i Resurs AB, en av Sveriges snabbast växande bemanningskoncerner, tillsammans med Resurs Bemanning AB och Resurs Care AB. Läs mer om oss på www.itresurs.se. Servicedesk Köping / Eskilstuna Vi behöver dig som är driven och vill arbeta som IT-konsult inom området användarsupport. Vi söker dig som vill ha ett varierande arbete där du kan kombinera användarstöd per telefon men att till viss mån gå ut och hjälpa till på plats. Du kommer att vara anställd hos IT-resurs och uthyrd till kund. Din arbetsplats kommer att alternera mellan Köping och Eskilstuna så körkort och tillgång till egen bil är önskvärt men ej ett krav. Du skall ha minst ett års arbetserfarenhet från en 1st line support/helpdeskfunktion på ett företag. Vi vill att du har goda kunskaper i Windows 9x/NT4/2000/XP, Office 9x/2000/XP/2003, Outlook, Exchange, Internet Explorer, Netscape, nätverk, hårdvara (bärbart och stationärt) och skrivarhantering. Det är en fördel om du kan problemhanteringssystemen VISITS och VINST. God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift, är viktigt. Arbetsbeskrivning - Svara på alla inkommande samtal till helpdesk, ta emot felanmälan och beställningar från användare via telefon och e-post. - Att registrera ärendena i ett ärendehanteringssystem - Att göra grundläggande felsökning och felavhjälpning - Att prioritera ärenden - Att skicka ärenden vidare till rätt 2:nd line - Att informera användare om status på ärendet - Att ansvara för att olösta ärenden eskaleras - Att ansvara för att alla ärenden avslutas efter lösning Vi söker dig som är intresserad av att driva och utveckla denna roll framåt. För att söka denna tjänst går du in på www.resursjobb.se och anmäler dig som sökande under tjänsten Helpdesk Eskilstuna / Köping. Läs mer om oss på www.itresurs.se