Servicedesk Manager

Servicedesk Manager

Arbetsbeskrivning

Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till hr@qd.se

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Är du vår nästa Servicedesk Manager till vårt team i Uppsala? Nu söker vi dig som gillar att vara spindeln i nätet och bygga broar mellan teknik och kund för att ge service i världsklass.

Om rollen

I rollen som Servicedesk Manager kommer du att ha personalansvar för 10 st Servicedesktekniker och har till uppgift att följa kunden i QD’s leveransorganisation. Vi på QD har precis gått live i leveransen av Servicedesk för vår specifika kund och vi letar efter en chef till ett nybildat team som vill jobba med att leverera service i toppklass.
Du kommer att agera länken mellan kunden och QD och skapa dig en bild av kundens verksamhet och behov och därmed kunna prioritera och koordinera kundens önskemål. Du kommer vara vår primära kontaktyta mot kunden och jobba tätt med våra beställare samt våra tekniker på QD.

Ansvarsområden:

• Identifiera och framföra förbättringsförslag till vår kund/beställare
• Leda och inspirera ett härligt team av servicedesk tekniker
• Personalansvar
• Identifiera och åtgärda brister i kunddokumentation
• Lyfta leveransen och kunden till nästa nivå
• Effektivisera ärendeflödet
• Identifiera återkommande ärendetyper/incidenter
• Delta på regelbundna kundmöten såsom driftmöten, utvecklingsmöten och utbildningar vår kund anordnar

Vem vi tror att du är:

Din utmärkta kommunikationsförmåga gör att du kan kommunicera effektivt på alla nivåer i organisationen samt externt. Du är förtroendegivande, driven, nyfiken och besitter förmågan att driva igenom beslutade förändringar.
Vi letar efter någon som har egenskapen av att vara rak och tydlig vid behov, men kan vara lyhörd mot teamet och ta deras åsikter i hänsyn vid beslutsfattande.

Du har arbetat inom support eller kundtjänst och har ett intresse av att leverera IT tjänster. Du bör ha en god teknisk förståelse samt ett intresse för teknisk proaktivitet, du behöver också förstå tekniska samband och sammanhang på en övergripande nivå samt besitta förmågan att se teknik kopplat till verksamhetsutveckling.

Du har tidigare haft personalansvar inom support, IT eller kundservice och är nu redo för nästa steg i din karriär där du får möjligheten att utvecklas inom ledarskap och kommunikation. Du värdesätter service högt och tycker om att leverera tydlighet mot kunden. Du har förmåga att se leveransen ut ifrån kundens perspektiv vilket gör att du kan se mönster och helheten samt möjliga förbättringar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: QD
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2021
  • Ansök senast: 30 april 2021

Liknande jobb


6 september 2024

Quality Manager

Quality Manager

5 september 2024

Project Manager

Project Manager

5 september 2024

Sales Director

Sales Director

4 september 2024