OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du vår nästa servicedesk manager?
Som servicedesk manager hos Fusion Support är en vanlig dag ofta fartfylld och varierande. Du ansvarar för att se över det dagliga arbetet i organisationens servicedesk för att se till att användare och interna team får den support de behöver. Varje dag medför nya utmaningar och interaktioner med personal, kunder, projektteam, ledning och tredjepartsleverantörer.
I rollen ingår:
Servicedesk
Övervaka att supportärenden blir hanterade och stängda inom överenskomna tider
Samordna kommunikationen kring aktuell status på ärenden mot kundernas användare
Mäta rapportera och utvärdera supportfunktionens kvalitet och prestation
Incident Management
Statistik/Analyser
Driva ett kontinuerligt förbättringsarbete kopplat till supportfunktionen
Coacha, leda och utveckla personal
Säkerställa SLA uppfyllnad
Optimera processer för att öka kundnytta
Ansvara för veckomöten, individuella månadssamtal, lönesamtal och utvecklingssamtal
Representera Fusion Support digitalt och på plats
Bemanning
Säkerställer att personal i Servicedesk har tillräcklig kunskap för att utföra arbetet i enlighet med kundernas krav
Schemaläggning
Semesterplanering
Administration
Veckorapportering av ärendestatus
Attestering tidrapporter 1 gång/mån
Rapporterar till
Operativt arbete - VD
Personalrelaterade frågor - HR
Din profil
För att vara framgångsrik i rollen bör du trivas med att ta ett stort ansvar samt vara positiv och driven. Vi vill att du är duktig på att engagera och motivera ditt team samt bra på att skapa struktur och tydliga processer. Du är serviceminded och kan förstå vad kunden har för behov. Du har en bred teknisk kompetens och goda kunskaper om ITIL processer.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sveriges bästa support med individen i fokus.
Vi på Fusion är ett ungt, Support-bolag som vann Sveriges bästa Service Desk 2019 och 2021.
På Fusion strävar vi efter att individen ska höja sin kompetens såväl för sin personliga utveckling som för bolaget.
Hos oss på Fusion är gemenskapen viktig. Vi genomför regelbundet aktiviteter där du som individ får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.
Allt vi gör genomsyrar vår värdegrund:
Gemenskap – Ansvar – Agilt – Passion.