Servicedesk Manager

Servicedesk Manager

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet som servicedesk manager? Längtar du tillbaka till samhörigheten i servicedesk? Då är det dig vi söker!
 
En kund till oss befinner sig mitt i en förändringsresa och vi söker som är en erfaren servicedesk manager och som är prestigelös nog att ta sig an operativt arbete i servicedesk. Du kommer ha övergripande ansvar för att driva, organisera och utveckla bolagets servicedesk samtidigt som du bidrar som en resurs för arbetet i desken. Rollen är varierande och utmanande med ett brett spektrum av arbetsuppgifter och ansvarsområden.  
 
Arbetsuppgifter och ansvarsområden: 
- Utveckla och organisera bolagets servicedesk med fokus på kundnöjdhet och effektivitet 
- Personal- och budgetansvar 
- Fördela och arbetsleda personal för den operativa driften och supporten 
- Rekrytera, utbilda och utveckla personal 
- Delaktighet i utveckling av nya tjänster 
- Stötta försäljningen genom presentationer och andra kunddrivna aktiviteter 
- Arbeta direkt i närhet med sälj och fält-, projekt och konsultverksamheten 
- Ansvar för att uppnå satta mål och KPI:er 
- Ansvar för framtagande och uppfyllnad av KPI:er kopplat till SLA:er 
- Vara aktiv och stödjande i rollen som ledningsgruppsmedlem för Operations
- Arbeta i servicedesken 
 
Din profil 
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förståelse och lärdom om hur servicedesken fungerar. Ditt operativa arbete i desken kommer till en början vara en övergripande del av ditt dagliga arbete. Därav krävs det att du som person är prestigelös. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av personalansvar och lönesättning och har ett inspirerande och coachande ledarskap. 
 
Krav:
Minst 3 år som teamleader eller chef för liknande verksamhet 
Arbetslivserfarenhet ifrån en roll som IT-support eller liknande erfarenhet
Relevant IT-utbildning 
B-körkort 
 
Meriterande:
Dokumenterad erfarenhet av drift och support kopplat till Print & Workflow och Collaboration samt servicedesk rutiner 
Medverkat tidigare i process för att bygga upp en servicedesk.
 
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!


Sveriges bästa support med individen i fokus.

Vi på Fusion är ett ungt, Support-bolag som vann Sveriges bästa Service Desk 2019 och 2021.

På Fusion strävar vi efter att individen ska höja sin kompetens såväl för sin personliga utveckling som för bolaget.

Hos oss på Fusion är gemenskapen viktig. Vi genomför regelbundet aktiviteter där du som individ får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.

Allt vi gör genomsyrar vår värdegrund:
Gemenskap – Ansvar – Agilt – Passion.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fusion Support AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2023
  • Ansök senast: 22 april 2023

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024