OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?
Vilka är vi
Det bästa med att jobba inom enheten är att vi medarbetare ges, genom självledarskapet, stor möjlighet att vara med och påverka enhetens utveckling.
Vi får arbeta med den nyaste tekniken och de modernaste, agila metoderna. Vi respekterar och lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram.
På Servicedesk har vi möjligheten att jobba i direkt kontakt med kunden/användaren och sen använda den kunskapen vi får till att förbättra våra IT-lösningar i ett nära samarbete med resten av IT-avdelningen.
Vi jobbar med att förstå kunden/användarens behov och tillgodose det, för oss är det viktigt att hela tiden jobba med förbättringar och att vi levererar hög kvalité i det vi gör.
Vem söker vi
Vi på Servicedesk finns på tre orter, Härnösand, Östersund och Skövde och är idag cirka 50 medarbetare. Vi arbetar tätt i team över orterna och söker idag nya medarbetare till IT-avdelningen på Arbetsförmedlingen i Härnösand som kan bidra framåt på vår resa.
Du kommer i din roll primärt supportera våra interna användare (alla anställda på arbetsförmedlingen) och/eller våra externa kunder (arbetssökande, arbetsgivare och externa aktörer) via telefon och mejl. Du kommer också ges tid och utrymme till att lyfta och driva förbättringar och skapa långsiktigt värde för våra användare och kunder.
Vi arbetar idag mellan 7.20–16.40 och har därmed tre olika skift som vi schemaläggs på utifrån verksamhetens behov.
Kvalifikationer
- Avslutad godkänd gymnasieutbildning
- Har arbetslivserfarenhet inom teknisk PC support via telefon i första och/eller andra linje det senaste året.
- Erfarenheter av ITIL processtyrd verksamhet
- Erfarenhet av Servicenow
- Goda kunskaper i det svenska och engelska språket i tal och skrift.
Vem är du
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet som tillexempel
- Flexibilitet, positivt bemötande, serviceförmåga att hjälpa andra
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.
Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse.
Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-10-15 märkt med Af-2020/0074 7471. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.
Intervjuer kan komma att ske löpande. I denna rekrytering kan urvalstester och arbetsprov förekomma.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.