OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?
Vilka är vi
Enheten IT Infrastruktur och sektionen Servicedesk Härnösand
Det bästa med att jobba inom enheten är att vi medarbetare ges, genom självledarskapet, stor möjlighet att vara med och påverka enhetens utveckling.
Vi får arbeta med den nyaste tekniken och de modernaste, agila metoderna. Vi respekterar och lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram.
På Servicedesk har vi möjligheten att jobba i direkt kontakt med kunden/användaren och sen använda den kunskapen vi får till att förbättra våra IT-lösningar i ett nära samarbete med resten av IT-avdelningen.
Vi jobbar med att förstå kunden/användarens behov och tillgodose det, för oss är det viktigt att hela tiden jobba med förbättringar och att vi levererar hög kvalité i det vi gör.
Vem söker vi
Vi på Servicedesk finns på tre orter, Härnösand, Östersund och Skövde och är idag cirka 50 medarbetare. Vi arbetar tätt i team över orterna och söker idag nya medarbetare till IT-avdelningen på Arbetsförmedlingen i Härnösand som kan bidra framåt på vår resa.
Du kommer i din roll primärt supportera våra externa kunder (arbetssökande, arbetsgivare och externa aktörer) via telefon och mejl. Du kommer också ges tid och utrymme till att lyfta och driva förbättringar och skapa långsiktigt värde för våra användare och kunder.
Vi arbetar idag mellan 7.20–16.40 och har därmed tre olika skift som vi schemaläggs på utifrån verksamhetens behov.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har följande kvalifikationer:
- Avslutad godkänd gymnasieutbildning
- Har arbetslivserfarenhet inom telefonsupport via telefon i första och/eller andra linje det senaste året inom myndigheten.
- Erfarenhet i Servicenow.
- Du behöver ha goda kunskaper i det svenska och engelska språket i tal och skrift.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Vem är du
Du är en person som är flexibel, positivt bemötande och har en god serviceförmåga att hjälpa andra.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.
Vårt erbjudande
Tjänsten är en visstidsanställning på 7 veckor mellan 21 Juni- 8 Aug med placeringsort Härnösand.
Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-05-20 märkt med Af-2021/0037 7757. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.
Intervjuer kan komma att ske löpande. Urvalstester kan förekomma i denna rekrytering.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.