Servicedesk | Skövde | Experis

Servicedesk | Skövde | Experis

Arbetsbeskrivning

Är du en problemlösare som gillar att assistera och guida andra? Som IT-supportkonsult inom 1st Line hos oss på Experis möts du av en dynamisk kultur där du inte bara följer din karriärväg, du är med och formar den. Så, är du redo för ditt nästa steg in i IT-landskapet?

Arbetsbeskrivning

Får du en god känsla i magen när du får möjlighet lösa i kniviga problem och leverera service i världsklass? Som IT-supportkonsult hos oss på Experis öppnas dörren till en värld av utveckling, utmaningar och en gemenskap där din huvudsakliga uppgift är att hjälpa dina kollegor vad gäller IT-relaterade problem.

Du kommer att jobba i en servicedesk och få möjlighet att utforska flera delar av IT-landskapet, allt från teknikmiljöer och kringutrustning till operativsystem, nätverk och informationssäkerhet. Ärenden kommer att hanteras genom olika verktyg, huvudsakligen via telefon, chatt och mail på antingen svenska eller engelska. Du kommer också att jobba aktivt med dokumentation och detaljbeskrivningar. Ditt engagemang kommer att spela en avgörande roll för att lindra andras tekniska huvudvärk och skapa en smidig arbetsdag för alla.

Vi på Experis lovar att varje dag blir unik. Du kommer att jobba både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor för att lösa problem på bästa sätt. Det ger dig inte bara en bredare kunskapsbas utan också ett starkt nätverk.

Vi söker dig som har:

* Fullfört gymnasial relevant utbildning
* Minst ett halvårs erfarenhet inom helpdesk eller liknande
* Kunskaper om ärendehanteringssystem
* Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet
* Kunskaper i Microsoft office eller likvärdigt
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vem är du?

Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med ett genuint teknikintresse. Noggrannhet och serviceanda är dina ledord, och du tycker om att kommunicera med människor i alla lägen. Det viktigaste för oss är att du bär med dig en positiv inställning, driv och vilja att utvecklas!

Om Experis

Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Gör Experis till din nästa destination!

Har du fått upp ögonen för denna möjlighet? Kontakta Dara Tysani på mailadress dara.tysani@se.experis.com för att höra mer om vad vi har att erbjuda! Vi är bara ett samtal bort från din nästa utmaning.

Vänta inte, låt IT-äventyret börja! 🚀

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2024
  • Ansök senast: 7 juni 2024

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024