Servicedesk Support Technician

Arbetsbeskrivning

SUPPORTTEKNIKER TILL VÅR KUNDS SERVICEDESK!
Vår kund växer snabbt och står inför en lång och spännande resa med aktuella samhällsnyttiga projekt. På denna resa spelar IT en väsentlig roll. De är nu i behov av fler resurser till deras supportteam i Linköping.
Dina arbetsuppgifter:
I rollen som supporttekniker hos vår kund kommer du ha varierande arbetsuppgifter. Det är en teknisk support i en primär Windowsmiljö och inom den klassiska första linjen på en servicedesk. Här tar du emot samtal, löser ärenden och dokumenterar i detalj. Du kommer till stor del ta emot samtal på svenska och mer sällan på engelska men all dokumentation kommer ske på engelska. Vår kund arbetar i ärendehanteringssystemet ServiceNow. 
Din profil och kvalifikationer:
Du som söker denna tjänst trivs i en roll där du får ta mycket personligt ansvar. Du är verbal och gillar service. Med en positiv attityd antar du, och löser, de problem och utmaningar som du stöter på i rollen. Vidare är du mån om att ge förstklassig service och att alltid sätta kunden i fokus.
Beskrivning:
Vår kunds globala servicedesk är placerad i Linköping, support sker dygnet runt, året runt under förskjuten arbetstid, dvs merparten av den schemalagda arbetstiden är dagtid, men positionen innebär kväll, helg, natt. Vidare kan du få bemanna andra funktioner för att sprida variation i arbetsuppgifterna. 
Det är ursprungligen ett fyrtiotal medarbetare som bemannar funktionen, men då flera på senare tid erbjudits nya möjligheter så öppnar vår kund upp för att ta in nya kandidater. Det är ett högpresterande gäng som arbetar med stor professionalism samtidigt som under lunch och fikapauser gärna spelar pingis eller tv-spel i fikarummet. Att kunna hantera samspel mellan kollegor, passa tider, ta till sig ny information i en flexibel arbetsmiljö är något du ser som naturligt. 
Skallkrav:
•    Avslutad gymnasieutbildning
•    En vilja att jobba med service på distans och hjälpa människor med tekniska problem
•    Goda kunskaper i svenska och engelska - i tal och skrift 
•    Meriterande med kunskaper om Windows 10
Övrigt:
Vi erbjuder ett konsultuppdrag på 8 månader med start 14/4-2024 och därefter går du över som fast anställd hos vår kund. 
Eftersom vår kund hanterar säkerhetsklassad information krävs svenskt medborgarskap samt att man jobbar 100% hos kunden.
Bakgrundskontroll och säkerhetsintervju är också en del av processen.
Uppdraget utförs hos vår kund på Åkerbogatan 45 i Linköping.

Visst låter detta som en spännande roll?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan, på svenska, inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen.Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NXT Interim Stockholm AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2024
  • Ansök senast: 29 mars 2024

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024

19 november 2024