OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bilprovningen är Sveriges enda rikstäckande och ledande aktör inom bilbesiktningar.
Långt över 200 miljoner personbilar har besiktats sedan start och vi har idag drygt 100 besiktningsstationer i landet. Vårt mål är att erbjuda våra kunder trygghet och ett gediget fordonskunnande, samt att bidra med trafiksäkerhet och minskad miljöpåverkan.
Om tjänsten
Bilprovningen kommer under hösten 2020 starta upp en intern Servicedeskfunktion som ansvarar för att tekniskt supportera våra samtliga tekniker utspridda på besiktningsstationer i hela Sverige och övriga medarbetare. Genom inkommande ärenden via system, mejl och telefon hanterar du ”service requests”, incidenter, bevakning av rapporter och mycket därtill. Ärendena innefattar allt ifrån lösenordsåterställning och korrigeringar av mätarställning till felsökning av handdatorer. Likaväl eskalerar eller omdirigerar du ärenden om så krävs eftersom vi hjälper alla våra kollegor efter bästa förmåga. Då IT-miljön idag är komplex söker vi dig med servicedeskvana som vill vara med oss i etableringen av en stabil och fungerande support gentemot våra många kompetenta medarbetare.
Du erbjuds
En utvecklingsresa tillsammans med ett team om fyra personer på en arbetsplats med god stämning och familjär känsla. En möjlighet att vara en del av en organisation som präglas av hög yrkeskompetens inom bilbesiktning och stolthet över bidra till en förbättrad trafiksäkerhet. Ett generöst förmånspaket, flexibla arbetstider och trevliga lokaler
Vi tror att du...
- Har mellan två och fem års erfarenhet av arbete i en servicedeskfunktion eller IT-support
- Har grundläggande kunskaper kring IT-infrastruktur så som nät, skrivare, servrar etc.
- Har erfarenhet av att arbeta i Office365-paketet
- Är prestigelös, noggrann, serviceminded och har skinn på näsan
- Har långsiktiga ambitioner med den här tjänsten
- Har flytande kunskaper i svenska
Ifall du har tidigare erfarenhet av att jobba med upprättandet av en ny servicedeskfunktion är det starkt meriterande. Det är också meriterande om du har tidigare erfarenhet av att leda eller koordinera en arbetsgrupp, ansvara över personal eller besitter goda ledaregenskaper.
Praktisk information
- Start: 2/11-2020 med möjlighet till tidigare start
- Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning tillämpas)
- Arbetstider: varierar mellan 07:00-20:00, det tillkommer viss jourtid på lördagar som kan förläggas hemifrån.
- Placering: Stockholm, Rissne
-
I den här rekryteringsprocessen samarbetar Bilprovningen med The Wofi. Frågor gällande tjänsten är varmt välkomna till ansvarig rekryterare Tom på tom@thewofi.se. Selektering av Cv:n och intervjuer hålls löpande så visa ditt intresse för tjänsten redan idag.
Sökord: Servicedesk, IT-support, Kundtjänst, Kundservice, Support
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Olsson
Emil Dreca
Michelle Nilsson
Moa Kalström
Julia Ronge