Servicedesk supportspecialist

Arbetsbeskrivning

Proact är Europas ledande fristående integratör inom integrerade system (datalagring, servrar och nätverk) och hybrida molntjänster. Proact levererar verksamhetsnytta genom att hjälpa företag och myndigheter över hela världen att minska risken, sänka kostnaderna samt framförallt leverera flexibla, tillgängliga och säkra IT-tjänster.

Vår driftverksamhet hanterar idag över 70 petabyte information som förser flera tusen servrar och applikation med det data de behöver. Vi arbetar över hela Europa från våra leverans-centra i Sverige, England, Holland och Tyskland.

Proact-koncernen är ca 800 anställda och finns i Belgien, Danmark, Estland, Finland, Lettland, Litauen, Nederländerna, Norge, Slovakien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjeckien, Tyskland och USA. Proact grundades 1994 och moderbolaget Proact IT Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 1999 under symbolen PACT.

Ytterligare information om Proacts verksamhet finns på www.proact.se

Om tjänsten
Vi söker dig med några års erfarenhet av arbete i Servicedesk.

Arbetet hos oss innebär att arbeta väldigt brett med bland annat ärenderegistrering och telefonsupport till slutanvändare, arbete via fjärrstyrningsverktyg, support av arbetsplatstjänster, kontoadministration, larmhantering, felsökning och serverdrift.

Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska så väl i tal som skrift.

Om dig
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du behöver vara kommunikativ och ha en hög servicekänsla samt känner ett stort engagemang för att arbetsuppgifterna utförs på ett ansvarsfullt och professionellt sätt.

Du har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter och behåller ditt lugn även i pressande situationer. Vidare bör du vara anpassningsbar och flexibel. Du är en öppen och social person som värdesätter goda relationer med kunder och kollegor samt ställer upp för dina medarbetare.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från att ha förfina ITIL-processer och/eller ärendehanteringssystem för kundtjänstfunktion, Servicedesk eller liknande.

Dina kunskaper finns inom något eller några av följande områden:


• MS Windows 7/8/10
• MS Office 2010 och senare
• MS Windows Server 2003/2008/2012/2016 med AD, DHCP, DNS, printfunktioner osv.
• Hantering av övervakning
• Återställning av data från backup
• PC-hårdvara och programvaruinstallationer
• Grundläggande kunskaper inom datakommunikation
• Att arbeta med Terminal Server-lösningar


Ansökan
Du ansöker om tjänsten via vår hemsida. Ansökan med CV och Personligt brev skall vara på svenska.
Utvärdering och intervjuer kommer att ske löpande och du kommer att hållas informerad via vårt rekryteringssystem och hur processen fortlöper.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pär Berglund, Drift- och konsultchef
073-7081523

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Proact
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fat månadslön. Individuell lönesättning. Vi har kollektivavtal.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 30 mars 2017

Besöksadress

Elementvägen 8
None

Postadress

Elementvägen 8
ÖREBRO, 70227

Liknande jobb


20 november 2024

19 november 2024

IT konsult (kopia)

IT konsult (kopia)

18 november 2024

IT konsult

IT konsult

18 november 2024