Servicedesk Teamleader till sjukvården

Servicedesk Teamleader till sjukvården

Arbetsbeskrivning

Din nya tjänst

Vi är på jakt efter en van supporttekniker som är ute efter en ny roll där det tekniska arbetet kompletteras med rollen som teamleader. Rollen som tekniker/teamleader är hos Region Sörmland i deras servicedesk. Har du erfarenhet som IT-tekniker eller ledarskap från ett tidigare jobb eller utbildning? Har du kanske den tekniska erfarenheten men inte testat på ledarskap än men är intresserad av att ta steget till teamleader?
Då tar vi gärna ett samtal med dig om rollen och ser hur bra du och rollen passar varandra.

Vi erbjuder stöttning hela vägen genom ansökningsprocessen, en trygg anställning och direktkontakt med ett härligt team!

Hos oss är du som anställd viktig för oss, vi ser att ditt välmående och framgång i arbetet prioriteras. Vi anser att det är viktigt att man mår bra för att kunna hantera sitt arbete på ett bra sätt och där hjälper vi gärna till och stöttar våra anställda med kontinuerliga samtal mellan konsult och konsultchef där vi pratar mående och utveckling.

Arbetet kommer utföras i Region Sörmlands servicedesk placerad i Nyköping.
Resor förekommer i arbetet därför är det krav på b-kökort för den här tjänsten.
I början av din anställning får du en chans att komma in i arbetsuppgifterna och lära dig hur systemen fungerar och lära känna dina kollegor på den nya arbetsplatsen innan du blir självgående. Du placeras i ett team med trevliga kollegor där dina uppgifter huvudsakligen kommer att bestå av att hjälpa Region Sörmlands sjukvårdspersonal med deras IT-relaterade problem via telefon eller mejl men även ha ett ansvar för dina kollegor i servicedesken till viss del.
Uppgifter som teamleader kan vara tex att vara med i forum för att se så att arbetet löper på som det ska och om det behövs gå in och arbetsleda och motivera kollegorna i desken så att arbetet går framåt och inte stannar av.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara att fjärrstyra användares datorer för att installera/avinstallera program på arbetsstationer men även att fysiskt på plats installera något på en dator och sätta upp nya arbetsstationer.
Självklart så kommer du att behöva arbeta i ett ärendehanteringssystem där du registrerar alla samtal som kommer in och dokumenterar vad du gjort för felsökning i ärendet.
Utöver de tekniska bitarna så handlar arbetet även om att leda sin grupp och bringa god energi till teamet och arbetsleda när det behövs. Du kommer att ha ett tätt samarbete med gruppchefen där ni arbetar tillsammans för att uppnå mål och driva verksamheten framåt.

Allt eftersom du utvecklas på arbetsplatsen så kan nya uppgifter och ansvar tilldelas dig för att ge omväxling i arbetsuppgifterna och öka din kompetens gradvis.

Utöver så erbjuder Thalamus fastanställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor.
Vi finns alltid nära till hands för att få dig att trivas och för att kunna svara på frågor.

Din bakgrund

Vi ser gärna att du tidigare arbetat inom service eller kundtjänst där du fått en vana av att prata med kunder eller användare över telefon. Om du även har en utbildning med IT-inriktning eller tom jobbat inom IT-yrket tidigare ser vi det som ett stort plus.
Har du erfarenhet av att arbetsleda så är det ett stort plus men inget krav.
Viktigt att du behärskar svenska och engelska.

Vi värderar högt

- Ett allmänt intresse inom IT
- Tidigare arbete inom IT, någon form av support, kundtjänst eller telefonförsäljning. Kundkontakt via telefon, chatt eller mejl är meriterande

- Intresse av att utvecklas inom ledarskap

- Trevliga och sociala medarbetare


Krav på erfarenhet inom

- Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
- Windows 10
- Microsoft Office 365
- Teams
- Active Directory
- Azure
- Erfarenhet av fjärrstyrning
- Citrix
- Körkort behörighet B


Du som person

Du är en social person som gillar att prata med dina kollegor i servicedesk samt personerna som ringer in och behöver hjälp. Detta är viktigt då en stor del av arbetet sköts över telefon och är till stora delar ett socialt arbete.
Du är kommunikativ, gillar att förklara och ge feedback.
Du vill att gruppen utvecklas och sätter laget före jaget.
Du tycker om att arbeta i grupp men har inga problem med att arbeta självständigt.
Den vi söker är en person som är driven och hela tiden söker efter den bästa lösningen i problemet som den ställs inför.

Din ansökan

Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.

Din nya arbetsgivare

Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. 



Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans. 



På Thalamus är gemenskap en viktig del, därför anordnar vi AW:s samt sommarfest och julbord där alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje. 



Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!



Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk, supporttekniker, teamleader, TL, team leader.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Thalamus IT Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2022
  • Ansök senast: 6 augusti 2022

Postadress

Gustavslundsvägen 137
Stockholm, 16751

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024