Servicedesk Teamledare

Arbetsbeskrivning

Medicinsk Teknik


Sjukvård

Karolinska Universitetssjukhuset är ett av Nordens största sjukhus och tillsammans med Karolinska Institutet leder vi den medicinska utvecklingen i Sverige.

Medicinsk Teknik (MT) har cirka 200 medarbetare och har i uppdrag att övergripande planera och utföra underhåll på medicintekniska utrustningar samt bidra till teknikutveckling och ökat värde i vården.
För att möta de nya arbetssätten på Nya Karolinsk Solna samt för att förbättra servicen mot befintlig verksamhet i både Solna och Huddinge har MT beslutat att upprätta en gemensam servicedesk. Servicedesken kommer att hantera felanmälningar, beställningar och frågor rörande medicinteknisk utrustning och MTs övriga tjänster.



Arbetsuppgifter:
Som teamledare för MTs servicedesk arbetar du uppskattningsvis halvtid med planering, arbetsledning, koordinering, uppföljning och utveckling av servicedeskverksamhet. Resterande tid lägger du på det löpande arbetet i servicedesk, inklusive ärendemottagning och registrering, teknisk support samt uppföljning och kvalitetssäkring av ärenden.

Du kommer att driva uppbyggnaden av den nya servicedesken från grunden och kommer därmed att ges stora möjligheter att påverka och forma nya arbetssätt så att de passar den nya organisationen och de nya arbetssätten i det nya sjukhuset.


Kvalifikationer:
Vi söker i första hand dig som har kunskap inom medicinsk teknik eller vårdverksamhet. Vi ser även att du har erfarenhet av kundbemötande och ledarskap, företrädesvis inom servicedesk eller motsvarande.

Det är meriterande om du har en utbildning inom antingen medicinsk teknik, sjukvård, eller har annan likvärdig kunskap. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att startat upp en servicedesk eller erfarenhet av att arbeta som projektledare.


Personliga egenskaper:
Som person är du serviceinriktad och lösningsorienterad med en stark initiativ- och kommunikationsförmåga.

Du hjälper dina medarbetare att utveckla sin fulla potential och du känner dig trygg i ledarrollen.

Du har förmåga att engagera dig och din omgivning, samt att skapa ett positivt arbetsklimat med delaktighet från kollegor och kunder.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


Övrig information:
Vid frågor kring tjänsten ber vi er vänligen kontakta oss via e-post på grund av semestrar.


Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. <b>Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.</b>

Sammanfattning

Liknande jobb


26 november 2024

Consumable Sales Specialist

Consumable Sales Specialist

13 november 2024