OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Servicedesk Technical Support Analyst till ASSA ABLOY Opening Solutions Scandinavia
med placering i Eskilstuna, Stockholm eller Göteborg
We open doors to the future!
ASSA ABLOY Opening Solutions befinner sig i ett spännande skede och det pågår mycket kul utvecklingsarbete hos oss. Det innebär att vi söker en erfaren Technical Support Analyst till vår interna IT-ServiceDesk som vill vara med och bidra till vår fortsatta utveckling med fokus på vår IT-drift.
Här får du möjlighet att arbeta brett inom IT och du ingår i den skandinaviska IT-enheten. Du kommer att lära känna stora delar av vår verksamhet som består av både R&D och produktion samt olika administrativa stödfunktioner. Hos oss blir du blir en viktig person och du bidrar till att dina kollegor får den IT-hjälp och support de behöver. Samtidigt finns möjlighet få vara med och vidareutveckla våra befintliga processer och rutiner och du får bidra med ny energi och nya idéer. Våra ledare ger dig friheten att prova nya saker och du ingår i en kultur där vi delar våra framgångar och lär av varandra. Exempel på arbetsuppgifter:
Samarbeta med användare, leverantörer och centraliserade IT-funktioner
Arbeta strategiskt för att förhindra problem, kanalisera återkommande fel och se till att dessa hanteras korrekt
Hantera förfrågningar från företaget och se till att dessa löses på ett effektivt och lämpligt sätt när 1st Line support har eskalerat ärendet
Bistå med hjälp vid akuta situationer i verksamheten så att kärnverksamheten kan fortsätta som normalt
Diagnostisera och lösa tekniska problem med maskin- och mjukvarusystem
Ingå i olika utvecklingsprojekt
Vem är du?
Vi letar efter dig som har tidigare erfarenhet av IT-service, drift och underhåll och som brinner för att hjälpa dina kollegor på bästa sätt. Du har ett stort intresse för både människor, teknik och verksamhet och du är en stark lagspelare. Då dina kollegor också är våra ”kunder” är du naturligt serviceminded och du har lätt för att kommunicera med olika slags människor. För att lyckas i den här tjänsten tror vi att du är organiserad, har god tidsplanering och är proaktiv. Vi ser att du:
Har bra teknisk erfarenhet av Microsoft Windows, installation och drift av PC hardware, mobiltelefonplattformar (Android och Apple), print och nätverk (klient)
Duktig på dokumentation samt skriva instruktioner och rutiner
Du har eller måste kunna klara antingen CompTIA A+ -certifieringen, Windows 10 / O365 MCSA-certifiering eller liknande
Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Övriga skandinaviska språk är meriterande
Har körkort och möjlighet att resa då och då till våra olika siter i Sverige, Norge och Danmark
Välkommen med din ansökan! I detta uppdrag samarbetar vi med rekryteringsföretaget Skills Rekrytering. Sök tjänsten senast den 16de januari via www.skillsrekrytering.se Frågor om tjänsten besvaras gärna av Annika Frii på Skills Rekrytering, 070- 33 55 290.
About ASSA ABLOY
Every day we help billions of people from all around the world feel safe, secure and experience a more open world. It’s our 49,000 people in 70 different countries who make this happen, we are proud to be a dynamic and inclusive organization.
We are looking for candidates from a diverse range of backgrounds. Do you want make an impact and be part of an inspiring team? As a part of our people development strategy, we encourage both internal and external applicants! Apply today!
Experience a safer and more open world