Servicedesk technician

Servicedesk technician

Arbetsbeskrivning

Vad vi erbjuder:

På QD får du de verktygen du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra anställda kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker att våra medarbetare ska fortsätta att utvecklas och därför erbjuder vi dig möjligheten till att lägga upp en individuell karriärplan.

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. Vi gör många roliga sociala aktiviteter tillsammans såsom nöjes- och aktivitetsresor, föreläsningar, fester, gemensamma frukostar och middagar. Vi är lyhörda och lyssnar på våra medarbetare och utvärderar oss ständigt med Nöjd Medarbetar-undersökningar.

På QD kallar vi det ”101% för dig”. Det är den där sista 1an som gör skillnaden, det är den som gör vår arbetsplats. Både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

Vill du jobba på ett grymt företag inom IT-drift? Här är din chans att växa inom ett av de största företagen i branschen.

Om rollen
Du kommer att ingå i ett team i Uppsala och jobba mot en av våra största kunder med ett 10 tals andra kollegor. Den huvudsakliga uppgiften är att hantera inkommande IT-ärenden där du kommer ha telefon och mail som dina arbetsverktyg. Du kommer dessutom genomföra felsökning, installation och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö, men även Mac förekommer.

Dina kvalifikation
Du har cirka ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, god telefonvana samt goda tekniska kunskaper. Du har kunskap inom Windows samt tillhörande system, och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper inom Mac är meriterande.

För att trivas i denna roll är du van vid att arbeta självständigt och målinriktat, men trivs även med att arbeta i grupp och är en teamspelare. Du är ordningsam och kan prioritera mellan arbetsuppgifter samt social och ödmjuk i kontakt med kunder och kollegor. Utöver det strävar du, precis som vi gör, efter att leverera service i toppklass, om det nu är via mail eller telefon. Du har alltid ett bra bemötande och är en sann problemlösare för kunden.

Vi ser gärna att du har arbetat med:

• ServiceNow
• Windows server
• Active Directory
• Office 365
• Ett serviceyrke
• ITIL (meriterande)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: QD
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2020
  • Ansök senast: 30 juni 2020

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024