OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad vi erbjuder:
Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.
På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.
QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.
Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till hr@qd.se
Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.
På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.
Service Desk Technician
QD har alltid levererat service i världsklass och vi har länge haft en servicedesk på vårt Stockholmskontor, hösten 2020 fick vi äran att växa med ytterligare en servicedesk till vårt Uppsalakontor. Idag är de ett grymt team på 12 tekniker som nu letar efter en till kollega att förstärka teamet.
Om rollen
Du kommer bli placerad på vårt nyrenoverade kontor i Uppsala och kommer att jobba med vår största kund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera inkommande IT-ärenden där du kommer ha telefon och mejl som dina arbetsverktyg. En vanlig dag kan utöver det bestå av att genomföra felsökningar, installationer och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö.
Vem vi tror att du är
Vi tror att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en servicedesk, alternativt har jobbat med kundtjänst och service samt har ett stort IT intresse. Vi tror att du har goda tekniska kunskaper, telefonvana samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
För att trivas i denna roll är du van vid att arbeta självständigt och målinriktat, men trivs även med att arbeta i grupp och är en lagspelare. Du är ordningsam och kan prioritera mellan arbetsuppgifter samt social och ödmjuk i kontakt med kunder och kollegor. Utöver det strävar du, precis som vi gör, efter att leverera service i toppklass. Du har alltid ett bra bemötande och är en sann problemlösare för kunden.
Vi jobbar främst med de följande saker:
• Microsoft 365/Office 365
• Exchange On Premises
• Active Directory
• Windows server
• Citrix
• Teamviewer
• Ärendehanteringssystem (Efecte)
• ITIL
Har du jobbat med några av dessa saker, men inte alla?
Skicka in din ansökan ändå! Vi ger gärna dig en chans att utvecklas hos oss.
Om QD:
Vi på QD är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!
För oss på QD är det viktigt med flexibilitet och därför arbetar vi utefter en hybridarbetsplats vilket innebär minst 50% på kontoret och 50% på distans
Vi ser fram emot din ansökan om du känner igen dig i rollen och brinner för att vara en del av QD. På QD rekryterar vi löpande så tveka inte med att ansöka redan på en gång så hör vi av oss!