Servicedesk technician

Servicedesk technician

Arbetsbeskrivning

Varför välja QD som arbetsgivare?

Hybridarbete: Vi prioriterar god balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en hybridarbetsplats där man får jobba på distans 50% av tiden.
Friskvård: Friskvårdsbidrag på 2500kr/år (eller 5000kr/år om du offrar en slant av din teknikpeng)
Teknikpeng: Är du också lite nördigt kär i teknik? Vi med! Som nyanställd får du själv välja din utrustning och får du en fin summa varje år för att bibehålla de nyaste prylar.
Härliga kollegor: Bästa förmånen! Bli välkomnad till ett härligt gäng som bryr sig om varandra!

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. Vårt kvitto på det är att QD sedan höst 2020 är ett certifierad Great Place To Work.

Hur blir jag en QDian?
Vi vill gärna börja med att lära känna dig här genom ett par frågor och ett CV eller varför inte en länk till din Linkedin? Då vi rekryterar fördomsfritt ber vi dig att inte skicka med ett personligt brev. Vi genomför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning.

Vi rekryterar löpande så tveka inte att ansöka redan idag!

Service Desk Technician
QD har alltid levererat service i världsklass och vi har länge haft en servicedesk på vårt Stockholmskontor, hösten 2020 fick vi äran att växa med ytterligare en servicedesk till vårt Uppsalakontor. Idag är de ett grymt team på 12 tekniker som nu letar efter en till kollega att förstärka teamet.

Om rollen
Du kommer bli placerad på vårt nyrenoverade kontor i Uppsala och kommer att jobba med vår största kund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera inkommande IT-ärenden där du kommer ha telefon och mejl som dina arbetsverktyg. En vanlig dag kan utöver det bestå av att genomföra felsökningar, installationer och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö.

Vem vi tror att du är
Vi tror att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en servicedesk, alternativt har jobbat med kundtjänst och service samt har ett stort IT intresse. Vi tror att du har goda tekniska kunskaper, telefonvana samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

För att trivas i denna roll är du van vid att arbeta självständigt och målinriktat, men trivs även med att arbeta i grupp och är en lagspelare. Du är ordningsam och kan prioritera mellan arbetsuppgifter samt social och ödmjuk i kontakt med kunder och kollegor. Utöver det strävar du, precis som vi gör, efter att leverera service i toppklass. Du har alltid ett bra bemötande och är en sann problemlösare för kunden.

Vi jobbar främst med de följande saker:

• Microsoft 365/Office 365
• Exchange On Premises
• Active Directory
• Windows server
• Citrix
• Teamviewer
• Ärendehanteringssystem (Efecte)
• ITIL

Har du jobbat med några av dessa saker, men inte alla?
Skicka in din ansökan ändå! Vi ger gärna dig en chans att utvecklas hos oss.

Om QD:

Vi på QD är IT-partnern med den perfekta storleken! Som våra kunders helhetsleverantör av IT- och driftlösningar har vi ambitionen att skapa långsiktiga relationer där vi bidrar med proaktivitet och affärsnytta för verksamheten. Vare sig det gäller specifika tjänster som Servicedesk eller QD Cloud, eller en helhetsleverans av IT-avdelning som tjänst, gör vi alltid vårt yttersta för att leverera med hög kvalitet och ett personligt engagemang. Vi skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: QD
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2022
  • Ansök senast: 30 december 2022

Liknande jobb


28 augusti 2024

28 augusti 2024

28 augusti 2024

22 augusti 2024