Servicedesk Technician

Servicedesk Technician

Arbetsbeskrivning

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Tycker du om att arbeta i ett kul team med trevliga kollegor? Gillar du att lösa ärenden och hjälpa våra kunders användare? En doer med social ådra som tycker om att kommunicera med andra människor och inte är rädd för att prata i telefon? Nu söker vi duktiga, sociala och engagerade supporttekniker till vårt team!

 

Vi fortsätter vår snabba tillväxtresa och söker nu nya stjärnor som kommer att ha en betydande roll i att vara vårt ansikte utåt mot våra kunder.

På Retune hittar du en genuin och rolig arbetsplats där du får chansen att växa inom bolaget. Vår styrka är vårt lagspel och att vi brinner för att leverera våra tjänster med hög precision. 


Ditt uppdrag

I rollen som Servicedesk Technician på Retune kommer dina dagliga arbetsuppgifter bestå av support och felsökning av standardärenden samt problem. Du kommer att jobba nära verksamheten och ärendena löses både via telefon, mejl, remote eller onsite.

Vi söker flera personer till denna tjänst vilket innebär att du kommer får en gedigen upplärning med dina nya kollegor. Vi förväntar oss inte att du ska kunna allt från start, utan vi ser att du har ett intresse för service och teknik. De övriga delarna lär du dig på plats.

Vi erbjuder en genuin och rolig arbetsplats där vi satsar på dig och din utveckling framåt!
Exempel på ansvarsområden:




Lösa generella IT-problem över telefon & mail

Eskalering enligt fastställda processer

Uppdatera dokumentation för tjänster och kund

Vara vårt ansikte utåt och ge support via mail, telefon och system.






Vem är du?

För att passa in i rollen så ser vi att du är lösningsorienterad, social och har ett starkt driv. Du är duktig på att ta egna initiativ, komma med nya idéer för förbättring och triggas av att utmana dig själv. Du har hög social kompetens, en lagspelare och känner dig trygg i samtalet med slutanvändaren. Du har lätt för att sätta dig in i nya produkter och förstå nya begrepp.

Kontinuerlig utveckling är något du uppskattar och du trivs som fisken i vattnet när den ena dagen aldrig är den andra lik. Som person är du positiv, engagerad och någon som bidrar till den goda stämningen på kontoret. En doer med starkt kundfokus och högt engagemang!
Skills


Ärendehanteringssystem

Microsoft 365

God social förmåga

Hög samarbetsvilja

IT-intresse och viss vana sedan tidigare

Tidigare erfarenhet inom it-support är ett krav

God förmåga att förmedla sig i tal och skrift, på svenska och engelska



Jobbet på Retune

På Retune kommer du jobba ihop med ett genuint och kul gäng som anammar gemenskap och kompetens. Här har vi roligt tillsammans samtidigt som vi strävar efter att alltid vara först på bollen när det kommer till tekniska lösningar för våra kunder. På Retune finns en prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer göra stor skillnad. Vid sidan om jobbet har vi också en mängd roliga aktiviteter såsom aw:s, middagar och annat kul för att stärka oss som team.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Groups kund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2023
  • Ansök senast: 2 december 2023

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024