Servicedesk technician

Servicedesk technician

Arbetsbeskrivning

Vad vi erbjuder:

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.

På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.

Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till hr@qd.se

Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.

På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.

Om rollen
Du kommer att ingå i ett team med 10 grymma kollegor i Uppsala och jobba med en av våra största kunder. Din huvudsakliga uppgift är att hantera inkommande IT-ärenden där du kommer ha telefon och mejl som dina arbetsverktyg. Du kommer dessutom genomföra felsökning, installation och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö.

Dina kvalifikationer
Du har minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, god telefonvana samt goda tekniska kunskaper. Du har kunskap inom Windows samt tillhörande system, och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

För att trivas i denna roll är du van vid att arbeta självständigt och målinriktat, men trivs även med att arbeta i grupp och är en teamspelare. Du är ordningsam och kan prioritera mellan arbetsuppgifter samt social och ödmjuk i kontakt med kunder och kollegor. Utöver det strävar du, precis som vi gör, efter att leverera service i toppklass, både via mejl och telefon. Du har alltid ett bra bemötande och är en sann problemlösare för kunden.

Vi ser gärna att du har arbetat med:

• Microsoft 365/Office 365
• Exchange On Premises
• Active Directory
• Windows server
• Citrix
• Teamviewer
• Ärendehanteringssystem (Efecte är meriterande)
• ITIL (meriterande)
• Kommunikationskurser(meriterande)

Skicka gärna in din ansökan snarast då vi rekryterar löpande och kan komma att tillsätta rollen innan sista ansökningsdag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: QD
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2021
  • Ansök senast: 31 juli 2021

Liknande jobb


Senior kundservicemedarbetare till SH Pension

Senior kundservicemedarbetare till SH Pension

28 december 2024

Kundtjänst och Logistik

28 december 2024

28 december 2024