OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi kan erbjuda dig ett intressant, stimulerande och omväxlande arbete på koncernens globala IT-avdelning. Alla i ServiceDesk arbetar enligt ett rullande schema med 1st, 2nd och 3rd line uppdrag. På förmiddagen hjälper du kanske personer på våra siter i Asien via telefon och skärmövertagning, på eftermiddagen kan det gälla att jobba i ett projekt. Vi anser att det är bra för kunden, för företaget, att ha kvalificerade resurser redan i första kontakten, så att man förhoppningsvis kan få snabb hjälp. Därför är det också viktigt att våra tekniker jobbar med olika typer av uppdrag, alltifrån just telefonsupport till att installera datorer och att jobba i olika projekt. Just detta är viktigt för många, att ha utveckling i sin roll, inte nödvändigtvis behöva byta tjänst. Alla utvecklar dessutom specialistkompetens inom några områden så att vi har denna inom gruppen. Hos oss är vi måna om våra kollegors kompetensutveckling för att framtidssäkra vår kunskap inom IT-området.
I korthet består dina arbetsuppgifter av:
- Användarsupport (både över telefon/på plats) lokalt i lokalt i Perstorp och remote för alla företagets siter och anställda i världen. Exempelvis gällande felavhjälpning och installationer.
- Att delta i olika projekt, t.ex uppgraderingar av globala system, våra interna system (ex servicedesksystem), ta fram ny hårdvara.
- Hantera övervakning och drift av global infrastruktur.
Vem är du?
- Relevant teknisk IT utbildning på eftergymnasial nivå
- Intresse för teknik och vill lära dig mer
- Mycket god kunskap om Microsofts miljö
- Praktisk erfarenhet av arbete med datorer och nätverk
- Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som skrift
Som person är du serviceinriktad och tycker om att ha kontakt med många människor. Du trivs med att arbeta i grupp och har en god samarbetsförmåga. Du räds inte att ta egna initiativ och trivs med att få ansvar. Vi hoppas även att du är en person som är nyfiken och gillar att få utvecklas inom ditt område.
Övrig information
Detta är en tillsvidaretjänst med placering i Perstorp. Under pandemin har vi utfört stora delar av vårt arbete på distans med ett rullande schema där vi är på kontoret och hanterar de uppgifter som så kräver.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Rönningdal, Manager ServiceDesk, tfn 0435 788 887.