OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad vi erbjuder:
Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.
På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.
QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.
Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till hr@qd.se
Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.
På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.
Om Rollen
I rollen som servicedesk technician ingår du i en grupp om 9 personer vars huvudsakliga uppgift är att ge förstklassig support till våra kunder och hantera inkommande IT-ärenden av olika karaktärer samt komplexitet.
Du kommer dessutom genomföra felsökning, installation och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö, men även Mac förekommer .
Utöver detta följer du upp ärenden för att säkerställa att problemen blir lösta och kunderna nöjda.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, drivs av att lösa problem och kan på ett pedagogiskt sätt förklara IT-relaterade problem för kunder och guida dem mot en lösning. Du trivs i en omväxlande miljö och kan snabbt skifta fokus och sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Vidare tar du aktivt ansvar för ditt arbete och är systematisk till arbetssättet.
För att lyckas i denna roll ska du ha arbetat mot uppsatta mål tidigare, besitta en god telefonvana samt goda tekniska kunskaper.
Du har kunskap inom Windows samt tillhörande system, och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Vi ser gärna att du har arbetat med:
• Liknande arbetsuppgifter i 1-2 år
• ServiceNow
• Windows server
• Mac OS
• Active Directory
• Office 365
• ITIL (meriterande)