Servicedesk-tekniker

Servicedesk-tekniker

Arbetsbeskrivning

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet
Hos oss får du chansen att jobba med och skapa unika system som verkligen har betydelse för framtiden. System som gör nytta dagligen för både privatpersoner och företag. Vårt arbete förändras kontinuerligt utifrån utvecklingen inom både teknik och samhälle. 

Nu söker vi dig med starkt kundfokus. Du drivs av att ge bästa möjliga support och service till våra slutanvändare. Att arbeta inom servicedesk för it och telefoni på Transportstyrelsen innebär varierade arbetsuppgifter inom olika områden. Vi är ett ungt arbetslag och arbetar i ett ärendehanteringssystem där vi hanterar alla ärenden och åtgärder enligt processer baserade på ITIL. Vår servicedesk är en bra plattform för att sedan kunna gå vidare karriärmässigt inom myndigheten. Sektionen för Servicedesk och support tillhör avdelning It och består av ca 14 medarbetare. Vi har i uppdrag att utifrån verksamhetens behov tillhandahålla användarvänliga och moderna it-tjänster, it-stöd och produkter inom området servicedesk och support. 

Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett modernt chefs- och medarbetarskap samt ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsplats som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltagna antal semesterdagar och lediga klämdagar. 

Lär mer om att jobba inom it hos oss

Du kommer att


• arbeta med att hantera och analysera felanmälningar, beställningar och andra it-relaterade frågor från alla verksamheter inom Transportstyrelsen
• genomföra felsökningsåtgärder av it- och telefonirelaterade ärenden.

Du måste ha

• en relevant utbildning, gärna it-inriktat gymnasium eller motsvarande nivå som vi bedömer likvärdig
• aktuell erfarenhet av att ha arbetat med it-support 
• god förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är meriterande om du också har

• erfarenhet av onsite-arbete
• erfarenhet av att arbeta i MS Office, Active Directory, SCCM och Win10
• jobbat i olika stödsystem för it-support såsom beställnings- eller ärendehanteringssystem
• erfarenhet av arbete inom offentlig organisation.

Vi vill att du

• är ansvarstagande, strukturerad och har ett stort eget driv
• är serviceinriktad och kan bemöta våra slutanvändare på ett professionellt och pedagogiskt sätt
• har förmåga och vilja att skapa goda resultat i samarbete med övriga kollegor
• är intresserad av utveckling inom it- och telefoniområdet, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Anställningen är placerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kommer att genomföras enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Henric Jacobsson, 0104954627 henric.jacobsson@transportstyrelsen.se. Saco, Peter Tang och ST, Axel Frick nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2022-3407.  Vi behöver din ansökan senaste den 1 maj 2022. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.

Välkommen att bli vår nya kollega!
Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 2000.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen


Kort om avdelning It

Avdelning It består av fem enheter med tillhörande sektioner. Vi är cirka 300 medarbetare och finns i Örebro, Borlänge och Norrköping.

Vi stöder samtliga avdelningar inom Transportstyrelsen både strategiskt och operativt i it-frågor. Vi arbetar med arkitektur, systemutveckling, förvaltning och drift av it-system samt infrastruktur.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transportstyrelsen
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 april 2022
  • Ansök senast: 1 maj 2022

Besöksadress

701 88 Örebro
None

Liknande jobb


2 september 2024

Hårdvarutekniker

Hårdvarutekniker

1 september 2024

Montör inom välfärdsteknik, Solna stad

Montör inom välfärdsteknik, Solna stad

23 augusti 2024