Servicedesk tekniker

Arbetsbeskrivning

SYSteam Network Center erbjuder tjänster inom drift och support. Vi är idag cirka 50 medarbetare och är inne i en expansiv period. Vi söker specialister till vår Servicedesk. Du jobbar i vår Servicedesk och löser support- och beställningsärenden åt våra kunder. Du ska med din specialistkunskap ta hand om dom svårare problemen som kräver djupare felsökning. Som en del i ditt arbete kommer du också att vara tekniskt ansvarig för några av våra kunder. Det innebär att du jobbar med att förvalta och utveckla kundens miljö. Du förväntas också sprida kunskap kring dina specialområden och kunder till dina kollegor. Du har mycket goda kunskaper inom MS Windows och Citrix. Inom Microsoft söker vi särskilt dig med mycket god kompetens inom främst AD, Terminalserver, Exchange och SQL. Goda språkkunskaper i svenska och engelska. Bakgrund inom Servicedesk/support ser vi som positivt. I vår Servicedesk jobbar vi som ett lag med våra givna roller. Det gör att du måste kunna samarbeta med andra samtidigt som du kan lösa ett problem självständigt. Du brinner för ditt område, är serviceinriktad och har en stor social förmåga. Tjänsten omfattar heltid, tvåskiftsarbete och är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Vi behöver tillsätta tjänster under Q1 med placering vid vårt Huskvarnakontor. Sista ansökningsdag är 2007-02-23.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SYSteam AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 9 februari 2007
  • Ansök senast: 23 februari 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010