Servicedesk Tekniker - sökes till Iver

Servicedesk Tekniker - sökes till Iver

Arbetsbeskrivning

Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way".
Nu söker vi en Servicedesk Tekniker som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?

Rollen som Servicedesk Tekniker på Iver

I rollen som Servicedesk Tekniker blir du en del av Ivers affärsområde ICS (Information & cybersäkerhet) med ansvar för Ivers tjänsteleverans av cybersäkerhetstjänster och drift för kunder med särskilda säkerhetskrav. ICS kunder är ofta stora nordiska företag, fintech eller myndigheter med krav på hög nivå av informationssäkerhet.

I den här rollen blir du en del av vårt Servicedesk-team som finns på plats hos en Iverkund i Linköping. Vår uppgift är att leverera alla förekommande arbetsuppgifter inom Servicedesk med hög kvalitet.  

Iver - Where technology meets business. Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.

På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.

Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.

Din bakgrund och profil

För att lyckas i rollen vill vi att du har erfarenhet av att arbeta i en teknisk Servicedesk eller First line. Som person är du driven, strukturerad och serviceinriktad. Du har fallenhet för ordning och reda och förstår att det är en viktig framgångsfaktor i den bransch vi verkar. Du trivs med och bemöter kund på ett professionellt sätt och tar själv ansvar för dina uppgifter och tillsammans med ditt team tillför du en härlig känsla i gruppen där alla frågor är välkomna och utbyte av kompetens med varandra är självklart.

Vi vill att du har kunskaper inom:

- Windows Server/Klient

- AD och GPO

- Microsoft Office

- Klienthantering

- Exchange

Meriterande kunskaper:

- Second line/Third line erfarenhet från teknisk Service Desk

- Citrix

- Övervakning

- SCCM

- ITIL-baserat arbete i ITSM

Vi ser att du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat

Ivers affärsområde ICS (Information & cybersäkerhet) ansvarar för Ivers tjänsteleverans av cybersäkerhetstjänster och drift för kunder med särskilda säkerhetskrav. Av denna anledning kommer vi i rekryteringsprocessen genomföra bakgrundskontroller. Svenskt medborgarskap är ett krav.

Placeringsort:

Iver finns på 25 platser i Sverige & Norge. Denna roll är placerad i Linköping.

Sök till oss!

Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2023-12-15. Du är välkommen att kontakta Andreas Nilsson (andreas.nilsson@iver.se) vid frågor eller funderingar kring tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!

Välkommen till Iver!

Kontaktpersoner på detta företaget

Robert Teir

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Iver
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 november 2023
  • Ansök senast: 2 maj 2024

Besöksadress

Sveavägen 145, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 145
Stockholm, 11346

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024