OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way". Nu söker vi en Servicedesk tekniker som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre och säkrare IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?
Om ICS
I rollen som Servicedesk tekniker blir du en del i Ivers affärsområde Information & Cybersäkerhetsavdelning (ICS) med ansvar för Ivers tjänsteleverans av cybersäkerhetstjänster för kunder med särskilda säkerhetskrav. Våra kunder är ofta stora nordiska företag, fintech, startups eller myndigheter med krav på hög nivå av informationssäkerhet och lösningar i teknisk framkant. Vissa av dem utgör samhällskritisk verksamhet och/eller har en särskild hotbild.
Din roll som Servicedesk tekniker
- IT support 5 dagar i veckan hos kunden
- Jobba med installation, support och felsökning av lokal IT-utrustning.
- Arbeta i nära samarbete med den lokala IT-driften i syfte att upprätthålla hög tillgänglighet och avhjälpa fel för användarna.
- Bidra som tekniker i lokala samt centrala projekt och utrullningar.
Vad erbjuder vi dig på Iver?
Iver - Where technology meets business. Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete. Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.
På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.
Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.
Din bakgrund och profil?
Du plockade troligen sönder den första dator du fick bara för att se hur den fungerar, och du har lagt en ansenlig mängd tid på att bygga Lego under din uppväxt. Din vilja att förstå hur saker fungerar är mer än bara ett arbete eller inlärt beteende och du brinner för teknik. Kanske har du tagit din examen precis inom IT alternativt har du några års erfarenhet av IT support och har ett intresse för nätverks- och cybersäkerhet och vill närma dig det området. Tjänsten som Servicedesk Tekniker innebär flera olika typer av kundkontakt varför det är viktigt att du är serviceinriktad, har ett trevligt bemötande och är noggrann.
Vidare tror vi att du har erfarenhet inom:
- Tidigare arbetet inom servicedesk eller som onsite-tekniker med två års erfarenhet.
- Har kunskaper i Active Directory.
- Har erfarenhet av att installera applikationer och anslutna enheter.
- Har goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem.
- Är familjär med Microsoft Office 365, Onedrive, samt Microsoft Teams.
- Behärskar engelska och svenska flytande, då båda språken kommuniceras internt och externt.
- Har ett brinnande intresse för IT och tidigare erfarenhet eller utbildning inom teknisk support.
Ivers affärsområde ICS (Information & cybersäkerhet) ansvarar för Ivers tjänsteleverans av cybersäkerhetstjänster och drift för kunder med särskilda säkerhetskrav. Av denna anledning kommer vi i rekryteringsprocessen genomföra bakgrundskontroller. Svenskt medborgarskap är ett krav. Det är även ett krav att du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat.
Placeringsort:
Iver finns på 25 platser i Sverige & Norge. Denna tjänst kommer du att utgå från vår kund i centrala Stockholm.
Sök till oss!
Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse med placeringsort i Stockholm. Har du frågor och funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta Andreas Nilsson (Andreas.nilsson@iver.se). Vi ser fram emot din ansökan!
Välkommen till Iver!
Kontaktpersoner på detta företaget
Robert Teir