Servicedesk-tekniker som vill utvecklas

Servicedesk-tekniker som vill utvecklas

Arbetsbeskrivning

Har du ett tekniskt intresse och vill till en arbetsplats där varje dag inte är den andra lik? Vill du vara en del av ett av Sveriges ledande bolag som alltid sätter sina kunder och anställda i första hand? Vi söker nu någon med erfarenhet av Service Desk, first-line eller motsvarande roller och som nu vill arbeta på ett stort bolag där du har stora möjligheter till utveckling inom bolaget. Sök tjänsten redan idag då vi arbetar med ett löpande urval!

OM TJÄNSTEN

För att passa in i rollen som Servicedesktekniker hos vår kund läggs mycket stor vikt på din sociala kompetens och viljan att alltid försöka lösa användarens problem, det finns inga problem som inte går att lösa. Rollen som Servicedesktekniker är omväxlande och ingen dag är den andra lik där du kommer att erbjuda IT- och användarstöd till bolagets ca 2500 anställda. Ditt primära ansvar blir att ge support via deras Servicehub (walk in), telefon, chatt och fjärrstyrning. Alla supportärenden registreras via deras ärendehanteringssystem ServiceNow.

Du erbjuds
- Att arbeta i ett bolag där din insats verkligen gör skillnad
- Goda utvecklingsmöjligheter inom företaget
- Ett bolag som värdesätter välmående på arbetsplatsen
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ge användarstöd och lösa incidenter eller förfrågningar i användningen av den digitala arbetsplatsen (dator, mobil, MS 365 m.m.) samt de applikationer/system som vår kunds medarbetare jobbar i.
* Registrera inkommande samtal och chatt i ärendehanteringssystemet samt bemanna Servicehubben.
* Upprätthålla en hög grad av kundservice för alla supportfrågor. Följa alla Service Level Agreements, förmedla mer komplexa problem till grupper på 2nd/3rd line.
* Här jobbar de enligt ramverket ITIL och som Servicedesktekniker kommer man främst jobba i processerna Incident, Service Request och Problem.


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av en roll inom Service Desk, first-line eller motsvarande
- Har erfarenhet av support i Microsoft 365
- Har kunskap inom ServiceNow, Azure och Active Directory
- Har jobbat enligt ITIL
- Är flytande svenska i tal och skrift
Det är meriterande om du har arbetat med support i en större organisation.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Strukturerad
* Serviceinriktad
* Driven
* Stresstålig

Övrig information
* Start: Augusti
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 april 2024
  • Ansök senast: 16 maj 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024