OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Chalmers IT-avdelning söker en engagerad Servicedesk Tekniker som är redo att ta sig an framtidens utmaningar och bidra till att leverera support av högsta klass till både medarbetare och studenter. Vi befinner oss i en spännande förändringsfas och ser fram emot att välkomna en ny kollega som delar vår passion för teknik och service.
Information om avdelningen
IT-avdelningen på Chalmers är en heltäckande IT-organisation som ansvarar för Chalmers gemensamma IT-system och levererar IT-support till hela Chalmers koncernen. Medarbetarna deltar regelbundet i spännande projekt och utvecklar och förvaltar lösningar för såväl utbildning som forskning. Avdelningen består idag av ca 90 medarbetare fördelade på fem enheter. Tjänsten är placerad på enheten IT-Support som ansvarar för Servicedesk, Närservice, IT-inköp och Telefoni. Det finns en stor kompetens på IT-avdelningen och med hjälp av kollegor så löser vi de flesta problem som dyker upp.
Förtroendet för det vi levererar är högt och IT blir alltmer viktigt för hela Chalmers. Vi är angelägna om att bygga på detta förtroende och leverera det stöd och den service som Chalmers behöver för att bli ett av Europas bästa universitet. Därför växer vi och rekryterar just nu till vår arbetsgrupp för Servicedesk.
Beskrivning av tjänsten
Vi söker dig som är nyfiken och vill vara med att utveckla och arbeta aktivt med att kontinuerligt förbättra vårt samarbete och öka vår effektivitet för att möta verksamhetens behov.
Som Servicedesk Tekniker är du en viktig del av förstalinjesupporten som ansvarar för att effektivt hantera och lösa inkommande ärenden via telefon och e-post. Du kommer möta en mängd olika IT-relaterade frågor som inkluderar allt från enkla tekniska förfrågningar till mer komplexa problem som kräver en djupare felsökning. Vi sätter stor vikt vid att alltid erbjuda ett professionellt och empatiskt bemötande då detta är avgörande för att upprätthålla en hög användarnöjdhet och stort förtroende. Som person är du positiv, fokuserad och uppskattar kreativ problemlösning. Du har också ett genuint intresse för service och kommunikation. Chalmers har en mångkulturell miljö som gör att svenska och engelska tillhör vardagen. Vi ser att du tar ett helhetsansvar för dina arbetsuppgifter och du arbetar både enskilt och i grupp. Det är även viktigt för dig att dokumentation, rutiner och processer förbättras vid behov för att skapa en hållbar arbetsmiljö.
Hos oss förväntas du tänka själv och tänka fritt, samtidigt som du kommer att samarbeta med kollegor inom det egna teamet och kollegor på andra delar av Chalmers, alltid med nöjda användare i fokus.
Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid.
Kvalifikationer
Är du en serviceinriktad och relationsskapande kollega med förmåga att undersöka och lösa problem? Vågar du utmana, testa nya lösningar och även ifrågasätta gamla mönster, samtidigt som du värdesätter skratt och härliga kollegor? Då passar du bra till vårt team!
Krav för tjänsten:
⦁ Minst 1 års erfarenhet av kundhantering via telefon och e-post.
⦁ Minst 1 års erfarenhet av supportrollen inom IT-branschen.
⦁ Erfarenhet av felsökning av klientdatorer.
⦁ Förmåga till effektiv ärendehantering.
⦁ Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande kvalifikationer:
⦁ Erfarenhet från serviceyrken med fokus på kundkontakt.
⦁ God vana av att dokumentera med tydlighet och noggrannhet.
⦁ Kunskap i ITIL4 eller liknande ramverk.
Som person är du självgående och samarbetsvillig; avdelningens framgång beror helt och hållet på hur vi kan möta våra kunders förväntningar. Det är viktigt att du vill vara med och bygga ett effektivt team och skapa ett trevligt arbetsklimat. Du är en fena på problemlösning, gillar att tänka visionärt men allra bäst är du på att vara just du. För dig är det, precis som det är för oss, viktigt att känna sig behövd och att ha roligt på jobbet!
Att arbeta på Chalmers
Chalmers värdeord: öppenhet, respekt, delaktighet, mångfald och kvalitet, genomsyrar synen på vår arbetsmiljö och våra medarbetare. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en akademisk miljö, där studenter och medarbetare drivs av att skapa värde för en hållbar framtid.
Våra förmåner för anställda omfattar bland annat:
⦁ Flexibilitet att arbeta på distans med hänsyn till verksamhetens behov.
⦁ Semester upp till sju veckor per år.
⦁ Kollektivavtal med föräldralön, sjukpenningtillägg, läkemedelskostnader, löneväxling, pension, inarbetade dagar samt flextid.
⦁ Friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimma varje vecka under betald arbetstid.
Här kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta på Chalmers.
Ansökningsförfarande
Ansökan ska vara märkt med namn och referensnummer 20240288. Dokumenten sparas som PDF-filer enligt nedan:
CV
Personligt brev
• 1-2 sidor
Övrigt (valfritt)
• Eventuella intyg, betyg etc. Referenser lämnas vid en eventuell intervju.
Sista ansökningsdag: 2024-05-23
Vid frågor, vänligen kontakta
Enhetschef IT-Support, Kevin Nylund, IT-Avdelningen,
kevin.nylund@chalmers.se
*** Chalmers undanber sig alla erbjudanden om ytterligare jobbannonsering eller rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering. ***
Chalmers vision är att aktivt medverka till en hållbar framtid. Vår forskning och utbildning inom teknik, naturvetenskap, arkitektur och sjöfart bedrivs i nära kontakt med omvärlden. Strategin för att nå vetenskaplig excellens förverkligas inom sex styrkeområden; Energi, Hälsa och teknik, Informations- och kommunikationsteknik, Materialvetenskap, Produktion och Transport. De grundläggande vetenskaperna utgör basen och hållbarhet, innovation och entreprenörskap är viktiga drivkrafter. Chalmers har omkring 11 000 studenter och 3000 anställda. Utveckling och förnyelse har präglat Chalmers ända sen starten 1829, helt enligt grundaren William Chalmers motto: Avancez!