Servicedesk-tekniker till Prodoc

Servicedesk-tekniker till Prodoc

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Prodoc har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Prodoc en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt CV.
Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget:

Prodoc erbjuder kontorsnära IT-tjänster inom affärsområdena: Print & Workflow, Collaboration och Operations. Tjänsterna är digitaliserade och användarvänliga så att användarna kan fokusera på sin egen kärnverksamhet. Prodocs vision är att skapa arbetsglädje genom att säkerhetsställa en problemfri vardag för våra kunder och användare. Prodocs värderingar är; Långsiktighet. Engagemang. Kompetens/Kundfokus.
Prodoc ingår i koncernen Trexium Group där systerbolagen Modern IT Partner och Reachtech ingår. Trexium Group har totalt 120 medarbetare. Prodoc består idag av 60 medarbetare med kontor i Stockholm.

Arbetsuppgifter:

Som Servicedesk-tekniker kommer du lösa tekniska ärenden på 1:st och 2:nd line – nivå. Dina arbetsuppgifter är att ta emot, supportera, planera, delegera och eskalera vidare ärenden till tekniker eller 3:rd line. Dina arbetsuppgifter är att hjälpa kunder med felavhjälpande åtgärder över telefon eller via fjärruppkoppling, lägga beställningar på förbrukningsmaterial och reservdelar samt att besvara förfrågningar och eskalera ärenden vidare till andra instanser.
Du kommer tillhöra ett team på tre personer och kommer bli erbjuden en gedigen introduktion av arbetsuppgifterna och företaget på plats.
• Hantera inkommande ärenden på 1st och 2nd line-nivå
• Utföra support via telefon eller fjärrstyrning.
• Felsökning och problemlösning

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tidigare arbetslivserfarenhet av en roll som exempelvis 1st/2nd line eller som helpdesk
• Intresse och god kunskap inom generell IT.
• Goda kunskaper inom Windows, PC och Office 365 samt en förståelse för nätverk.
• Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. Vidare har du en god problemlösningsförmåga och tycker det är roligt att fördjupa dig i komplexa problem, du vet hur du ska prioritera och levererar ett bra resultat. Du tar även stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och ser till att utförandet blir bra och säkerhetsställer att allt blir slutfört enligt deadline. Vidare får du energi av att prata med nya människor och trivs i sociala situationer.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm, Hägersten
Lön: Enligt överenskommelse


Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 februari 2023
  • Ansök senast: 20 mars 2023

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024