Servicedesk till eHälsomyndigheten

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de intressantaste utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.

Vi söker nu ett antal medarbetare till servicedesk till avdelningen för Digitalisering med placeringsort Kalmar. Avdelningens uppdrag inom myndigheten är att skapa förutsättningar för omsorgen, hälso- och sjukvården att fullt ut kunna använda möjligheterna med ny teknik samt att på uppdrag av beställare inom myndigheten tillhandahålla information på ett optimalt, säkert och kostnadseffektivt sätt, via standardiserade gränssnitt.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Ansvara för att leverera en enhetlig och sammanhållen ärendehantering.
• Ansvara för att ta emot och följa upp ärenden samt säkerställa att det går att spåra alla ärenden genom hela supportkedjan (1st, 2nd och 3rd line).
• Vara utförare inom processen Request Fulfilment Management.

 

Vi söker dig som har:

• Gymnasial utbildning                                                    
• Minst 1-2 års erfarenhet av att arbeta på en Servicedesk där de grundläggande ITIL-processerna är väl inarbetade
• God samarbetsförmåga, är serviceinriktad samt flexibel

 

Meriterande är:

• ITIL® Foundation Certifiering
• Arbetat som Incident Manager
• Arbetat som PC-tekniker
• Tydlig och strukturerad

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

 

Information om tjänsten
Anställningarna är tillsvidare. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställning är Kalmar. Då nuvarande verksamhet bedrivs i Stockholm, kommer resor och boende i Stockholm under en längre överlämnings- och upplärningsperiod bli nödvändiga.

eHälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Frågor angående tjänsten besvaras av Rekryterande chef, Krister Johansson, enhetschef, tel 010-458 63 35; HR-generalist Klas Ackebo, tel 010-458 63 84; Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04; och Ingela Gångfeldt, ST, tel 010-458 62 90.  

Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev senast den 2 januari 2017.

 

Om eHälsomyndigheten
eHälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.

Stora delar av vår myndighet flyttar till Kalmar och vi söker därför fler engagerade, kompetenta och hjälpsamma kollegor. Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av eHälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.   

eHälsomyndigheten har av Karriärföretagen utsetts till en av Sveriges 50 mest spännande arbetsgivare i offentlig sektor 2016.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
Avdelningschef Ulla Lilja Berg
010-458 62 53
tf chef för IT-avdelningen Åke Johansson
010-458 62 25
Enhetschef Stefan Vallin
010-458 63 40
Tf gruppchef Sandra Müller
010-458 62 14
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
enhetschef Maria Samén
010-458 62 60
enhetschef Emma Uhman
010-458 62 40
kommunikationschef Eva Reimers
076-140 26 26
HR-Chef Ann-Charlotte Francis
010-458 63 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: eHälsomyndigheten
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 5 december 2016

Besöksadress

Ringvägen 100 A
Stockholm

Postadress

Ringvägen 100, 8 tr, uppgång D
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Digital Workspace specialist/Lead

15 november 2024

15 november 2024

15 november 2024