Servicedeskagent IT D-data

Arbetsbeskrivning

D-data Servicecenter

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss.
Vi söker dig som har en välutvecklad passion för att ge service och support främst via telefon till våra kunder/användare.

Vi är D-data
Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare.

D-data AB är sedan 1:a januari 2016 ett eget bolag som ägs av Landstinget i Sörmland och har 120 medarbetare placerade på tre orter. D-data är en komplett leverantör av IT-tjänster till Landstinget med fokus på support, systemutveckling, arkitektur, projektledning, förvaltningsstyrning, test, drift, infrastruktur och telefoni.

Vi söker nu en servicedeskagent IT till enheten Servicecenter och gruppen Servicedesk inriktning IT.

Enheten Servicecenter är en serviceorganisation och våra kunders enhetliga väg in till D-data, vi är organiserade i tre grupper:
Servicedesk tar hand om alla typer av ärenden främst via telefon och mejl som exempelvis felanmälningar, förfrågningar och önskemål
Koordinering och Behörigheter handlägger, utvecklar och koordinerar organisatoriska flyttar, information, utbildning, beställningar, behörigheter och avtal
Supportteknik hjälper våra kunder med felavhjälpningar och beställningar rörande IT-arbetsplatser via telefon, remote eller på plats hos användaren/kunden

D-datas värderingar
Engagemang, kommunikation och ledarskap & medarbetarskap är våra värderingar. Tillsammans ska dessa ledord bidra till stolthet över yrkesidentiteten och över D-data som företag men framförallt ska det visas i handling och förhållningssätt. Vi upplever glädje, tillit och respekt på arbetsplatsen och denna känsla ska omfatta även kunder. I våra kontakter med kunder ska vi förmedla en positiv inställning och ta hand om varje uppgift med engagemang och entusiasm – de ska känna sig välkomna, sedda och lyssnade på.

Vad innebär rollen?
Hjälpa våra kunder med frågor, problem, felsökningsupport och önskemål via telefon, remote och mejl avseende PC, skrivare och övriga tillbehör
Dokumentera, registrera och hantera kundärenden i ärendehanteringssystemet enligt gällande SLA
Utveckla och bidra till nya och enhetliga arbetssätt
Fokus på 100 % nöjda och lojala kunder
Samarbeta med övriga servicedeskagenter och enheter inom D-data
Rapportera till gruppchefen för Servicedesk

Vem är du?
Vi söker dig med relevant gymnasieutbildning och efterföljande IT-teknisk utbildning med minst tre års arbetslivserfarenhet från motsvarande arbete. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av Windows och Microsoft programvara. Du ska behärska svenska på ett bra sätt i både tal och skrift.
Vi söker dig som har en välutvecklad passion för att ta emot och lösa problem hos våra kunder/användare. Tidigare erfarenhet av processorienterat arbetssätt är meriterande.

Du är en utåtriktad person med positiv grundinställning som har lätt för att samarbeta med andra och du sätter kunden/användaren i fokus. Vidare är du noggrann, kommunikativ, bra på att lyssna och anser att god service är en självklarhet. Du är van att arbeta självständigt och drivs av viljan att följa upp framsteg och resultat.
Du är modig, har stark självkänsla och gott självförtroende som gör att du ger ”det lilla extra” när arbetssituationen kräver.

Vad skall du bidra med?
Ett professionellt arbetssätt som skapar mer kundcentrering
Glädje och energi som påverkar dina kollegor på ett positivt sätt
Fler och mer lojala kunder till D-data

Hur skall du göra det?
Genom att ta hand om varje uppgift med engagemang, entusiasm och se möjligheter och lösningar
Genom ett värderingsstyrt förhållningssätt
Genom att aktivt lyssna, kommunicera och visa empati

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sysselsättningsgraden 100 %. Tjänsten innebär placering i Nyköping eller Eskilstuna och resor mellan orterna kan förekomma, varför vi gärna ser att du har körkort.

Tillträde sker enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Har du frågor vänligen kontakta:
Gruppchef Annika Wiström, 072-141 59 00
HR-chef Marie Persson, 076-720 01 91

Fackliga företrädare:
SACO Krister Persson 0155-245 904
Vision Anette Westerlund 016–105 116
Vårdförbundet Linda Nordlund 0155-247 209

D-data eftersträvar mångfald i alla avseenden och värdesätter olikheter!

Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

Läs mer om D-data på
http://www.landstingetsormland.se/Sa-styrs-landstinget/Bolag/D-data/

Följ oss gärna på
https://www.facebook.com/lstsormlandJobbahososs




Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Sörmland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön. Kollektivavtal finns.
  • Tillsvidare, 100, Tillträde enligt ök. -
  • Publicerat: 7 april 2017

Besöksadress

Repslagaregatan 19
None

Postadress

None
-, -

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024