OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eskilstuna
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Om oss
Region Sörmland IT består av ca 130 medarbetare placerade på tre orter Eskilstuna, Katrineholm och Nyköping. Vi är huvudleverantör av IT-tjänster inom Region Sörmland och levererar kompletta IT-lösningar för att stödja regionens alla verksamheter. Vårt uppdrag är att säkerställa att Region Sörmland har en modern, stabil, säker och effektiv miljö för våra digitala stöd och vi rekryterar nu en servicedeskagent till gruppen servicedesk inom enheten supportcenter.
Vad kan vi erbjuda dig?
Region Sörmland IT eftersträvar att våra medarbetare får möjlighet att utvecklas i sitt arbete inom Servicedesk. Du arbetar som en del i ett team som ständigt utvecklas och där vi aktivt arbetar med kompetensutveckling. Vi arbetar också kontinuerligt med att förbättra vår Servicedesk och vill gärna ha med dig som tycker om utveckling. Det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra och trivs, därför erbjuder vi våra anställda bland annat friskvårdsbidrag.
Dina arbetsuppgifter
I vår verksamhet hjälper du användare från hela Region Sörmland, från läkare till kulturarbetare. IT är ett allt viktigare stöd för verksamheten och vi finns till för att underlätta deras IT-vardag så mycket som möjligt. Vi hanterar alla typer av ärenden som har anknytning till vårdsystemen, IT eller telefoni, exempelvis felanmälningar, beställningar, användarstöd, förfrågningar och önskemål men även behörighetshantering.
Som servicedeskagent arbetar du som tycker om att ha kundkontakt och att hjälpa andra med deras bekymmer. Kundkontakten innebär till stor del telefonkontakt med kund där problemen kan variera. Du tycker därför om att lösa problem, leta information och framförallt kommunicera, både med kund och kollegor inom Region Sörmland. Ärendena dokumenteras i vårt ärendehanteringssystem.
Tjänsten innebär placering i Eskilstuna och resor i arbetet kan förekomma.
Din kompetens
Vi ser gärna att du har erfarenhet inom servicedeskarbete och kan med ödmjukhet sätta dig in i en användares beskrivning. Du bör ha ett uttalat IT-intresse och en önskan att utveckla dig själv inom området. Du har erfarenhet och kunskap av Windows och Microsoft programvaror. Du är van att uttrycka dig både i tal och skrift.
Du har en hög servicekänsla både mot kunder och dina kollegor.
Du drivs av att ge bästa möjliga service till den du möter, utifrån dennes speciella situation.
Du är en person som tycker om och har lätt för att samarbeta med andra.
Du är flexibel som tycker om att jobba strukturerat, efter rutiner men kan samtidigt varva individuellt arbete med arbete i grupp.
Du är också ansvarstagande, ser möjlighet till förbättring och kommer med konstruktiva förslag.
Inom Region Sörmland IT och enheten Supportcenter sätter vi stort värde på bemötande och kundfokus och lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse och kan komma att inledas med en provanställning om 6 månader.
Information om tjänsten lämnas av
Gruppchef Servicedesk, Robin Melin, 070-445 21 75, robin.melin@regionsormland.se
HR-specialist Oscar Dahlgren, 0155-24 55 00, oscar.dahlgren@regionsormland.se
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på Region Sörmland IT!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2023-10-11.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.