Servicedeskansvarig

Arbetsbeskrivning

Netgain hjälper företag inom IT och shared services med automation och digitalisering av affärsprocesser. Netgain tillhandahåller systemstöd och kompetens inom planning och automation. Det  innebär bland annat IT-system som hanterar projektresurser, beställning och self-service av tjänster samt planeringssystem.

I allt Netgain utvecklar finns en affärsdimension som handlar om att leverera en helhet bestående av teknik och kundnytta. Vi arbetar i team med stora kunder i både privat och offentlig sektor. Vi tror att vår kompetens, metodik och angreppssätt gör oss unika i hur vi kan göra skillnad för våra kunder.

Våra ledord är kreativitet, innovation och snabba effekter med långsiktig hållbarhet.

Netgain AB startade sin verksamhet 2008 och har kontor i Stockholm, Göteborg, Norrköping och Karlstad med konsulter över hela Sverige. Hos Netgain arbetar mer än 40 drivna specialistkonsulter.

Netgain är i en spännande tillväxtfas och söker nu en Servicedesk ansvarig till kontoret i Karlstad.

Vad skall du göra hos oss?

I rollen som Servicedesk ansvarig kommer du att vara operativt ansvarig för vår servicedesk som består av 1st och 2nd line support. Gruppen består idag av ca 5 medarbetare.

Som ansvarig för Servicedesken hos oss behöver du bra förståelse kring teknik och generell IT verksamhet. Du kan arbeta efter ITIL processerna och hantera SLA.

Du har huvudansvar för utveckling av Servicedesken och supporten, vilket innebär att vi använder rätt metoder och processer för att säkerställa att Netgain arbetar strukturerat med hög kvalitet för att nå kundens SLA tider. Du ansvarar även för att leda, planera och koordinera arbetet i supportteamet, vilket innebär att du är den som säkerställer att vi har rätt kompetens för lösa och minimera incidenterna.

Vem är du?
Vi söker Dig som har:

• Goda kunskaper i ITIL, främst Incident/Problem processerna men även kännedom om Change/Release processer
• Kunskap att leda supportverksamhet
• Erfarenhet av att arbetsleda personal
• Stor förståelse för affärsprocesser och inse vikten av att ha ett gott samarbete med kunder och medarbetare
• Viljan att delta i företagets kontinuerliga förbättringsarbeten av arbetssätt och flöden
• Erfarenhet av uppföljning och rapportering av KPI:er, internt och externt


Som person är du strukturerad, engagerad, drivande, vågar ta egna beslut och trivs med att fördjupa dig i detaljer såväl som att förstå helhetsperspektivet. Vi tror du är lösningsorienterad och har en utpräglad förmåga att hantera flera frågeställningar parallellt.

Du arbetar målinriktat för att se till så leveranserna enligt SLA kommer i mål avseende resultat, kvalitet, tid och kostnad.
Med din erfarenhet har du utvecklat ett affärsmässigt och kundfokuserat arbetssätt. Du är också prestigelös och ödmjuk i din framtoning.

Du har en högskoleutbildning som grund eller motsvarande kompetens. En förutsättning i den här rollen är att du har goda kunskaper, både muntligt och skriftligt, i svenska och engelska.

Vi erbjuder en stimulerande miljö med kompetenta och drivna medarbetare och har många intressanta och utmanande projekt.

Om du har frågor om tjänsten kontakta John på john.johansson@qtym.se eller via 0703-242519. 

Sista ansökningsdag är 15 januari.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: QTYM AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 7 december 2016

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024

26 november 2024