Servicedeskchef till vår kund

Servicedeskchef till vår kund

Arbetsbeskrivning

Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Frösunda söker vi nu en Servicedeskchef som kommer att ha en avgörande roll för att tillsammans med dagens standardteknologier förena behovet att arbeta friktionsfritt i en skalbar, flexibel och framtidssäker miljö med morgondagens krav på en hybridarbetsplats. Du kommer att ansvara för utvecklingen av supportleveransen i en Zendesk Enterprise miljö tillsammans med övriga personer inom IT. 

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med att styra och utveckla det befintliga supportteamet i Servicedesken. Uppföljning på teamnivå och individnivå tillsammans med Disptacher ingår också i rollen. Du driver implementeringar framåt och tar ansvar för att saker blir gjorda på Servicedesken. Vidare planerar du för Servicedesken både operativt och strategiskt. Du kommer också arbeta med övriga delar av verksamheten och förstå deras behov och göra Servicedesken ännu bättre för att möta verksamhetens behov.

Din profil och kvalifikationen
Vi ser gärna att du som söker tjänsten har minst fem års arbetslivserfarenhet från en liknande roll. Som person är du prestigelös, engagerad, orädd och inte ha några problem med att fatta tuffa beslut. Du ska också ha förmågan att identifiera och utveckla self-service strategier för att maximera nytta för medarbetarna och överträffa förväntningarna på support och service.  Skallkrav 
- Förmåga att identifera kunskapsgap för kontinuerlig utveckling av resurser.
- Goda kunskaper om standarder, rutiner och processer.
- Erfarenhet av att skapa automatiserade relger och flöden för att minimera tid för hantering av ärenden.
- Erfarenhet av att integrera interna och externa supportflöden.
- Erfarenhet av att utvärdera befintliga supportkanaler för att maximera supportupplevelsen.Meritierande 
- Kunskaper eller certifierad inom KCS
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Emma Idman på tfn: 0734-159352 eller emma.idman@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 1 juli 2022
  • Ansök senast: 1 oktober 2022

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


IT Business Analyst

IT Business Analyst

21 november 2024

IT-strateg/verksamhetsutvecklare

21 november 2024

20 november 2024