Servicedesk/First line tekniker

Arbetsbeskrivning

[ För längre uppdrag hos en av våra kunder söker vi nu ytterligare[Servicedesk och First line tekniker[som ska arbeta tillsammans med våra andra[duktiga konsulter som redan är på plats.Kunden finns centralt i Göteborg.Vår kund söker serviceorienterade[människor med tidigare erfarenhet av Servicedesk och[First line support.Du kommer bla.att hantera teknisk support, felanmälningar, kontohantering samt lösa övriga tekniska problem.Du arbetar främst via telefon och email och ger användare service på alla nivåer.Du blir en del av ett härligt team med mycket driv och kunnande.Du kommer att arbeta heltid och vara schemalagd mellan 07-19 måndag till fredag.Tjänsten ingår i vår bemanningsverksamhet, vilket innebär att du blir anställd av TNG och jobbar som konsult ute hos vår kund.Det kan finnas möjlighet till anställning hos kunden i förlängningen.Profil Vi söker dig med erfarenhet av ovan nämnda uppgifter.Du har erfarenhet av teknisk support på Microsoft-plattformar, AD-hantering, och gärna nätverkskunskap.Du ska ha mycket god erfarenhet av support på Office-paketet, Outlook samt andra förekommande applikationer.Erfarenhet ifrån Lotus notes och Unix är meriterande.Erfarenhet av helpdeskarbete mot stora kunder samt erfarenhet av ITIL väger tungt. Helpdesken jobbar både på Svenska och Engelska, dokumentation sker på engelska så goda kunskaper i att skriva engelska är ett krav.För att bli framgångsrik bör du[vara en person som brinner för att ge service och tycker om att förmedla dina tekniska kunskaper till användare.Du trivs med kundkontakt och har ett öppet och pedagogiskt förhållningssätt.Vidare kan du hålla ett par processer igång samtidigt, samt är en noggrann och positiv person.Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.Du ansöker om tjänsten enkelt genom att registrera dina kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV i vår databas, följ anvisad länk.TNG samarbetar med många ledande bolag och vi erbjuder tjänster inom olika branschområden och yrkeskategorier.Störst är vi inom områdena kundtjänst/administration, ekonomi/HR/lön och data/IT.Vi finns representerade med kontor i Stockholm, Malmö[och Göteborg.Läs mer om oss på www.tng.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG
  • 3 platser
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 10 juni 2010
  • Ansök senast: 10 juli 2010

Liknande jobb


Software Support

Software Support

6 november 2024

Relationsskapande it-tekniker

6 november 2024

6 november 2024