OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som medarbetare i kundservice arbetar du på Supportavdelningen med att i första hand ge kundservice via telefon och via vårt ärendehanteringssystem, där ärenden kommer in via Portalen. Du kommer främst att bemöta våra kunder som köper tjänster inom lön men även inom andra områden.
I din roll som servicedeskhandläggare kommer du att guida och ge enklare svar till våra kunder. Huvudfokus ligger på att bemöta kunderna med lyhördhet och engagemang, samt att anpassa ditt bemötande efter kundens behov. Vi arbetar med proaktiv kundservice och vill alltid försöka överträffa kundernas förväntningar. Vi arbetar med ständiga förbättringar och strävar mot att effektivisera vår kundservice mot hjälp till självhjälp, en mer digital kundservice.
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• Har gymnasieexamen eller motsvarande utbildning/kompetens
• Har minst 2 års erfarenhet av service, supportverksamhet eller motsvarande
• Är bekväm att på både engelska och svenska kommunicera i tal och i skrift
Dessutom är det meriterande om du:
• Har god ämneskunskap inom löneområdet
• Har generell kunskap om lagar och avtal
• Har kunskap om hantering av allmän handling
• Har erfarenhet av systemteknisk support
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Mycket god förmåga att ge hög service till våra kunder och samarbetspartners
• Samarbetsförmåga
• Strukturerad med ett systematiskt tillvägagångssätt
• God kommunikativ förmåga, både i tal och skrift
• Vara flexibel med förmåga att se helheten
Övrigt
Anställningen är 100% och tillsvidare. Tillträde från augusti.
Anställningen är placerad i Östersund.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan senast 26 maj 2020.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.