OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Statens servicecenters Supportavdelning inom Division Myndighetsservice är placerad i Östersund och består av cirka 40 medarbetare. Vår avdelning arbetar idag med kundservice inom våra tjänster lön och ekonomi. Vi bemannar även myndighetens växel.
Vi behöver nu förstärka med servicedeskhandläggare till vår Kundservice, ekonomisupporten.
Vi är inne i en digitaliseringsresa mot att hantera våra kundmöten mer digitalt. Motiveras
du av att ge kunder den bästa servicen och upplevelsen, träffa kunder digitalt och trivs du i en miljö som ständigt utvecklas? Då passar detta uppdrag dig.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som medarbetare i kundservice arbetar du på Supportavdelningen med att i första hand ge kundservice via telefon och via vårt ärendehanteringssystem, där ärenden kommer in via Portalen. I din roll som servicedeskhandläggare kommer du att guida och ge enklare svar till våra kunder. Du kan även komma att hantera växelsamtal samt ekonomifrågor. Huvudfokus ligger på att bemöta kunderna med lyhördhet och engagemang, samt att anpassa ditt bemötande efter kundens behov. Vi arbetar med proaktiv kundservice och vill alltid försöka överträffa kundernas förväntningar. Vi arbetar med ständiga förbättringar och strävar mot att effektivisera vår kundservice mot hjälp till självhjälp, en mer digital kundservice.
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• Har gymnasieexamen eller motsvarande utbildning/kompetens
• Har minst 2 års erfarenhet av service och/eller supportverksamhet
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Mycket god förmåga att ge hög service
• Att arbeta tillsammans med andra för att lösa en uppgift
• Strukturerad, att välja utifrån helheten vad som ska göras och i vilken ordning
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Är bekväm med att kommunicera på engelska i tal och i skrift
• Att anpassa dig till ändrade omständigheter
Dessutom är det meriterande om du:
• Har god kunskap inom ekonomiområdet, redovisning, leverantörs-och kundreskontra
• Har generell kunskap i ekonomisystem, ex. Agresso och Proceedo
• Har erfarenhet av teknisk support, ex. guidning i system, lösenordsbyten m.m
Övrigt
Anställningen är 100% och tillsvidare.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Tillträde snarast möjligt.
Anställningen är placerad i Östersund.
Välkommen med din ansökan innehållandes CV samt personligt brev senast 28 februari 2021. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
Vi planerar att hålla Skype-intervjuer under v.9-10, 2021.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kan komma att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.