OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Statens servicecenters Supportavdelning inom Division Myndighetsservice är placerad i Östersund och består av cirka 45 medarbetare. Vår avdelning arbetar idag med kundservice inom våra tjänster lön och ekonomi. Vi bemannar även myndighetens växel.
Vi behöver nu förstärka med fler servicedeskhandläggare till vår lönesupport och växel.
Vi är inne i en digitaliseringsresa mot att hantera våra kundmöten mer digitalt. Motiveras du av att ge kunder den bästa servicen och upplevelsen, kommunicera med kunder digitalt samt via telefon och trivs du i en miljö som ständigt utvecklas? Då passar detta uppdrag dig.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som medarbetare i kundservice arbetar du på Supportavdelningen med att i första hand ge kundservice via telefon och via vårt ärendehanteringssystem, där ärenden kommer in via Portalen. I din roll som servicedeskhandläggare kommer du att guida och ge enklare svar till kunderna om våra löne- och ekonomisystem. Huvudfokus ligger på att bemöta kunderna med lyhördhet och engagemang, samt att anpassa ditt bemötande efter kundens behov. Vi arbetar med proaktiv kundservice och vill alltid försöka överträffa kundernas förväntningar. Vi arbetar med ständiga förbättringar och strävar mot att effektivisera vår kundservice mot hjälp till självhjälp, en mer digital kundservice.
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• Har gymnasieexamen eller motsvarande utbildning/kompetens
• Har minst 2 års erfarenhet av service, supportverksamhet eller motsvarande
Dessutom är det meriterande om du:
• Har god ämneskunskap inom löneområdet
• Har generell kunskap om lagar och avtal inom löne- och/eller ekonomiområdet
• Har erfarenhet av teknisk support, ex. guidning i system, lösenordsbyten m.m.
• Har erfarenhet av att arbeta i flera stora system samtidigt och kunna växla mellan dessa
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Mycket god förmåga att ge hög service till våra kunder och samarbetspartners
• Samarbetsförmåga
• Strukturerad med ett systematiskt tillvägagångssätt
• God kommunikativ förmåga, både i tal och skrift
• Vara flexibel med förmåga att se helheten
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Är bekväm med att kommunicera på engelska i tal och i skrift
Övrigt
Anställningen är 100% och tillsvidare.
Tillträde enligt överrenskommelse.
Anställningen är placerad i Östersund.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan senast 31 januari 2022.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 5-7.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.