Servicedeskhandläggare till servicedesk ekonomi

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 400 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen ekonomirelaterade tjänster.
Avdelningen för ekonomirelaterade tjänster erbjuder administrativa tjänster inom e-beställning, faktura, redovisning och bokslut till statliga myndigheter. Inom avdelningen finns Servicedesk ekonomi, som supportar kundmyndigheter inom tjänsteområdet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar

I rollen som servicedeskhandläggare jobbar du i huvudsak med att svara på frågor, guida kunder i system, dokumentera och informera kunder om våra tjänster via telefon eller e-post. Du ser till att kunder får svar och återkoppling. Delar av dagen är schemalagd för telefonpassning. I tjänsten ingår även vissa ekonomiadministrativa uppgifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning/kompetens
• Minst två års erfarenhet av service och servicedeskarbete eller motsvarande

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av ekonomiadministration
• Erfarenhet av ekonomisystemen Agresso eller Visma Proceedo

Vidare ska du:
• Ha god kommunikativ förmåga både i tal och skrift
• Vara flexibel, noggrann och ha god förmåga att hantera ett brett kunskapsområde.
• Ha förmåga att ge hög service till våra kunder

Vi lägger stor vikt till de personliga egenskaperna.

Övrigt
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Östersund.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Välkommen in med din ansökan senast den 31 juli 2016.


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Peter Wikander Saco-S tel. 08-665 29 34, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter GÄVLE
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 23 juni 2016

Liknande jobb


21 november 2024