Servicedeskhandläggare till servicedesk ekonomi

Arbetsbeskrivning

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 400 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar

I rollen som servicedeskhandläggare jobbar du i huvudsak med att svara på frågor, dokumentera frågor och svar, guida kunder i system och informera kunder om våra tjänster via telefon eller e-post. Du ser till att kunder får svar och återkoppling. Delar av dagen är schemalagd för telefonpassning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning/kompetens.
• Minst 2 års erfarenhet av service, servicedeskarbete eller motsvarande

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av ekonomiadministration
• Erfarenhet av ekonomisystemen Agresso eller Visma Proceedo

Vidare ska du:
• Ha förmåga att ge hög service till våra kunder
• Ha god kommunikativ förmåga både i tal och skrift
• Vara flexibel, noggrann och ha god förmåga att hantera ett brett kunskapsområde.

Vi lägger stor vikt till personliga egenskaper.

Övrigt
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Östersund.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

 

 


Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Ghazal Hernesten Voghoui Saco-S, tel. 070-665 29 45, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter GÄVLE
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 19 december 2016

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024