Servicedesk/helpdeskmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Nu söker Framtiden AB dig som vill arbeta som servicedeskmedarebetare Om kunden: Vår kund är ledande inom säkerhet och har sitt kontor norr om Stockholm. Arbetsuppgifter och omfattning: Vi söker nu två erfarna personer till servicedesk/helpdesk för kunds räkning. Du kommer att jobba med ärendehantering i programvaran NIlex. Arbetet i Servicedesk innebär telefonsupport, ärenderegistrering och arbete via "remote-verktyg" (Remote Desktop, SMS/SCCM, etc). Ärenden kommer in till Servicedesk via telefon, email och intranät. Endast i undantagsfall förekommer support hos användare. Omfattning: Heltid, start under november eller december. Uppdraget sträcker sig två år framåt med möjlighet till förlängning ytterligare två år. Skallkrav: 1. Goda kunskaper inom: - MS Windows XP och Windows 7 - Kontorsstöd, MS Office 2003/2010, Programvaror från Adobe mm. - Linux (Vanligast/standard är Open Source) - MS Windows Server 2003/2008 - Active Directory - Utskriftshantering - Programvaruinstallationer - PC-hårdvara 2. Grundläggande kunskaper inom: - TCP/IP-nätverk - Arbeta via Citrix och Terminal Server 3. Goda kunskaper i svenska så väl tal som skrift. Personliga egenskaper: Som person ser vi att du är serviceminded, noggrann och lösningsorienterad. Arbetstider och anställningsform: måndag-fredag, 08:00-16:30. Du kommer att vara anställd av Framtiden AB och jobba som uthyrd konsult hos ett av våra spännande kundföretag. Kommun: Stockholms stad Tillträde: November eller december Ansökan senast: 2010-09-10 Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig? Kontaktperson:Linda Gustavsson, personalansvarig.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB, Stockholm
  • 2 platser
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 10 augusti 2010
  • Ansök senast: 10 september 2010

Postadress

Warfvingesväg 31
STOCKHOLM, 11251

Liknande jobb


IT-administratör

IT-administratör

15 november 2024

Digital Workspace specialist/Lead

15 november 2024