OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Du har nu möjligheten att bli en del av Atea och vårt landslag i IT-infrastruktur. Vi har ett gemensamt syfte och mål - att göra komplicerade infrastrukturlösningar enkelt för våra kunder. Din roll kommer vara att, från en servicedesk, agera fokalpunkt till våra kunders användare eller IT-organisation. Arbetsuppgifterna sköts till största del via telefon, e-post och fjärrstyrning, vilket ställer höga krav på din kommunikativa och pedagogiska förmåga. Du är spindeln i nätet som alltid ger det lilla extra för att ge en bra service och du tar ett stort ansvar för att dina uppgifter och ärenden hanteras på bästa sätt. Du kommer arbeta i en dynamisk miljö med många parallella aktiviteter, där du och dina kolleger hjälps åt för att lyckas.
Primärt kommer du att arbeta med att identifiera fel i våra kunders hårdvara och säkerställa om det är skador som täcks av försäkring eller garanti. Detta sker genom telefon och mailkontakt med kunder och tillverkare.
Arbetstider
Dagtid måndag - fredag 0800-1700. Anställningen kommer att vara en tidsbegränsad anställning till 2013-10-04 med eventuell förlängning och start är omgående.
Kvalifikationer
Du hanterar svenska och engelska i tal och skrift
Du har bra kunskap kring Windows operativsystem på klientnivå
Du har grundläggande kunskap kring Windows operativ system på servernivå, DHCP, DNS och TCP/IP.
Personliga egenskaper
Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss. För att du ska lyckas bra i rollen som servicedeskmedarbetare så tror vi att du behöver vara:
• Serviceinriktad; Du ger alltid kunden den bästa servicen i alla lägen.
• Nyfiken; Du är nyfiken, vill lära dig och ta dig an nya utmaningar.
• Ansvarsfull; Du tar ett stort ansvarar för dina arbetsuppuppgifter.
Atea erbjuder
Du kommer att arbeta i en stimulerande företagskultur med många formella och informella aktiviteter och med goda utvecklingsmöjligheter. Vi tillhandahåller de verktyg och möjligheter som du behöver för att utveckla dig själv och vår verksamhet. Här råder högt i tak och verksamheten genomsyras av våra värderingar:
• Vi sätter laget framför jaget!
• Vi brinner för det vi gör!
• Vi tar personligt ansvar och sätter laget före jaget!
Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Chef för vår Servicedesk Thomas Ingelström via telefon 046-16 3424. Urval sker löpande så det är viktigt att du skickar in din ansökan snarast!
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Ingelström
046-163424
Martin Karlsson
Andreas Esteves
046-163418
Joel Svensson
046-163465
Hnerik Jarelv
036-34 82 90
Malin Carlsson
Robert Malmgren
08 -752 14 98
Peter Cadier
031-744 5183
Gabriella Norberg
060-14 94 83
Fredrik Vikström
+46 910 289809