Servicedeskmedarbetare

Servicedeskmedarbetare

Arbetsbeskrivning

I rollen som servicedeskmedarbetare hos denna samhällsviktiga myndighet kommer du ta emot och registrera ärenden via telefon eller webbanmälan samt kategorisera och prioritera dessa ärenden.

Du är den som utför en första felsökning samt eventuell lösning tillsammans med användare per telefon eller mejl. Du löser inkommande ärenden i första kontakten där så är möjligt, och lägger dem annars vidare till andra eller tredje linjen.

För att trivas i detta uppdrag så ser vi att du vet vad service är gentemot användare och kunder, och du uppskattar att ge god service Du är även ordningsam gällande tidspassning och är närvarande på arbetet.

Vi söker dig med följande utbildning/erfarenhet: Erfarenheten ska ha införskaffats under de senaste fem åren.

Gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning med IT-inriktning
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom IT-support och helpdesk och/eller liknande arbetslivserfarenhet där telefonen använts som arbetsredskap.
Minst 1 års erfarenhet av felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation via telefon.
Minst 1 års erfarenhet av arbete med MS Office
Minst 1 års erfarenhet av arbete med Microsoft Windows Operativsystem
Minst 1 års erfarenhet av arbete med något ärendehanteringssystem.
Erfarenhet av remotehanteringsverktyg.


Meriterande:

Erfarenhet av NetWare, eDirectory, Active Directory (AD).
Erfarenhet av ITIL eller likvärdig process


Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting och du arbetar som konsult hos vår kund i Stockholm. Anställningen är heltid, visstid, start efter godkänt säkerhetskontroll.

Svenskt medborgarskap krävs för detta uppdrag

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2023
  • Ansök senast: 17 april 2023

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024