Servicedeskmedarbetare 1st line, Solna

Servicedeskmedarbetare 1st line, Solna

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en del av vårt team i IT Service Desk och få möjlighet att utvecklas i en dynamisk och snabbt föränderlig miljö på en av nordens största arbetsplatser? Om du har ett brinnande intresse för IT, en utpräglad känsla för service och support med fokus på användarupplevelsen är det här jobbet för dig.

Bli en del av vårt team
På IT Service Desk arbetar idag omkring 20 personer och vi är kontaktpunkten för IT-incidenter, beställningar och relaterade frågor. Vi ger stöd åt såväl interna användare inom PostNord som åt PostNords externa ombud. Just nu står vi inför en omfattande transformation som syftar till att modernisera och effektivisera både de verktyg vi använder och vårt sätt att arbeta.

Arbetsuppgifter
I rollen som IT Service Desk agent kommer du arbeta med varierande typer av IT-ärenden där du tar emot inkommande ärenden via telefon och mail. Dina arbetsuppgifter är bland annat:

- Erbjuda IT-support genom att skapa och hantera interaktioner, incidenter och beställningar
- Analysera incidenter och fastställa prioritet
- Kommunicera med leverantörer och slutanvändare
- Delta i möten med kollegor, interna sakägare och/eller leverantörer för att adressera åtgärder och förbättringar
- Det finns även möjlighet att fördjupa sig i specifika frågor eller system

För närvarande ingår inte PC-support i våra arbetsuppgifter.

Vi söker dig med

- Brinnande intresse för IT med tidigare erfarenhet från en servicedesk, IT-support eller annan tjänst inom IT
- Rätt inställning, där känsla för service och användarperspektiv är viktigt
- Minst gymnasial utbildning

Du talar och skriver flytande på svenska och engelska. Kunskap och erfarenhet av ITIL-ramverket är meriterande, likaså tidigare erfarenhet av att jobba i Jira Service Management. Som person är du noggrann och analytisk och kan sortera komplex information och dra slutsatser från enskilda delar. Ditt arbetssätt är inkluderande, strukturerat och ansvarstagande. Du behöver vara stresstålig och tidvis kunna hantera hög arbetsbelastning. Du har ett intresse för att vara del av en transformation och jobba med ständiga förbättringar.

Vi erbjuder dig

- Arbeta i en nordisk och dynamisk miljö
- Friskvårdsbidrag & tillgång till kontorets gym och simhall
- Personalförmåner genom PostNords egen personalstiftelse PostNord Plus
- Goda tjänstepensionsvillkor
- Goda utvecklingsmöjligheter

Vi gör vardagen enklare
PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Vi strävar efter att göra vardagen enklare och mer hållbar för alla som bor och arbetar i Norden. Vi är ansvarstagande, modiga och engagerade, och leder effektivt förändring oavsett om vi leder oss själva eller andra. Vi uppmuntrar lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. Vi bygger vidare på våra framgångar och lär oss av både kollegor och misstag. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten. Besök oss på http://www.postnord.com

Ansök

Vi ser fram emot din ansökan! Har du någon fråga eller fundering är du välkommen att kontakta Gunnel Lindholm, mailto:gunnel.lindholm@postnord.com

Vi ser fram emot din ansökan!

För fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PostNord Group
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2021
  • Ansök senast: 9 augusti 2021

Liknande jobb


IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

16 december 2024