Servicedeskmedarbetare

Servicedeskmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Är du en lagspelare som vill bli en del av landslaget? Brinner du för it, service och teknik? Just nu söker vi dig som vill jobba med vårt team i servicedesk hos en stor kund i Stockholm. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.

Din roll i laget
I rollen som servicedesktekniker på Atea kommer du på plats hos vår kund arbeta med support via mejl, telefon och chatt till kundens användare. Du kommer dessutom att arbeta med uppdrag onsite hos kunden samt delta i vissa projekt. Hos oss erbjuds du en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och kund. Uppdraget är på 100 % på plats i Stockholm.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
•    Arbeta med support via mail, telefon och chatt
•    Utföra uppdrag onsite 
•    Delta i projekt

Vad söker vi hos dig
Ditt sätt att tala är klart, välformulerat och engagerat. I stressade situationer lyckas du att behålla lugnet med en förmåga att fokusera på rätt saker. Genom att vara lyhörd, kommunikativ och lösa konflikter konstruktivt samarbetar du väl med andra. Din personlighet är avgörande för att passa i rollen.

För att lyckas i tjänsten som servicedeskmedarbetare bör du ha följande kompetens:
•    1-2 års arbetslivserfarenhet av jobb i servicedesk inom it
•    Kännedom om ITIL, Microsofts produkter och nätverk är meriterande

Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.

Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål. Vi har ett stort fokus på ansvarstagande utveckling och är stolta över att kunna påverka branschen globalt att agera mer hållbart.

Kontakta oss
Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ulrika Nygren, konsultchef, via ulrika.nygren@atea.se alternativt telefonnummer 019 – 500 40 14. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. 

Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2500 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Ingelström
046-163424
Martin Karlsson

Andreas Esteves
046-163418
Joel Svensson
046-163465
Hnerik Jarelv
036-34 82 90
Malin Carlsson

Robert Malmgren
08 -752 14 98
Peter Cadier
031-744 5183
Gabriella Norberg
060-14 94 83
Fredrik Vikström
+46 910 289809

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Atea
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2021
  • Ansök senast: 20 juni 2021

Besöksadress

Bataljonsgatan 12
None

Postadress

Box 18
Malmö, 21119

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024