OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren IT-tekniker på jakt efter nästa uppdrag? Vi söker dig som har arbetat minst 3 år på en IT-avdelning eller i servicedesk, och har erfarenhet av Jira, Confluence och Cherwell. Stämmer detta in på dig? I så fall har vi ett meriterande uppdrag att erbjuda som kan leda till överrekrytering, läs gärna vidare för att se om detta är något för dig!
Om tjänsten
På Perido hjälper vi just nu vår kund att hitta en vass Servicedeskmedarbetare. Vår kund är ett globalt företag med verksamhet inom affärs-, marknads- och kreditinformation och levererar lokala och globala kvalitetsdata till företag, myndigheter, organisationer och kommuner. Kontoret är beläget centralt i hjärtat av Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Servicedeskmedarbetare kommer din kunskap inom IT och dina tidigare erfarenheter väl till pass! Dina dagliga uppgifter kommer huvudsakligen bestå av:
Installation samt Support av PC
Installation samt Support av Mac
Förbereda datorer med MS Autopilot för utrullning till användare
Hjälp till att hjälpa slutanvändare med konfiguration, anpassning av PC
Utföra 1st/2nd linesupport
Användaradministration i AD, Azure och Microsoft 365
Problemlösning, felsökning och samordning av supportärenden
Dina egenskaper
För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du trivs i en servicefunktion med allt vad det innebär. Du är lyhörd och har lätt för att sätta dig in i användarnas problem och kan snabbt skifta fokus mellan olika situationer. Med hög noggrannhet och ansvarskänsla löser du effektivt och skickligt de problem som du stöter på och du är duktig på att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Det är även viktigt att du har lätt för att kommunicera teknisk information på ett pedagogiskt, ödmjukt och lättbegripligt sätt, även för den som inte själv är särskilt teknisk. Med en öppen och positiv personlighet kommer du att passa perfekt för den här rollen!
Låter det här intressant? I så fall vill vi gärna veta mer om dig! Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som har:
Relevant IT-utbildning
Minst 3 års relevant erfarenhet från ex. servicedesk eller IT-avdelning
Erfarenhet av Active Directory, Office 365 och Windows 10
Erfarenhet av Jira, Confluence och Cherwell
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, på svenska och engelska
Förståelse av det norska språket
Omfattning och tillträde
Heltid. Konsultuppdrag 6 månader, därefter möjlig överrekrytering till kund. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32787 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.