Servicedeskmedarbetare / Service Desk / 1st line support till Tieto

Servicedeskmedarbetare / Service Desk / 1st line support till Tieto

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om kunden:

Tieto är ett ledande företag inom digital transformation och levererar helhetslösningar inom IT till företag inom näringslivet och offentlig sektor. De har idag en framträdande roll i det digitala ekosystemet och använder sin mjukvara och deras tjänster för att skapa verktyg och lösningar som förenklar vardagen för miljontals människor. De hjälper företag att förnya sin affär genom att fånga möjligheterna med modernisering, digitalisering och innovation och som skapar nya möjligheter baserat på öppenhet, innovationssamarbeten och ekosystem.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Servicedeskmedarbetare supporterar du inkommande ärenden tillsammans med dina kompetenta kollegor.

Du ger support till kunder relaterat till den hårdvara som används i kombination med företagets systemlösningar. I rollen tar du emot samtal från kunder inom offentliga myndigheter, kommuner och landsting där kunderna hanterar deras större IT-tekniska lösningar.

Tjänsten passar dig som har ett IT- och serviceintresse och vill ta steget vidare till att arbeta mer kundfokuserat, i ett team som arbetar mot gemensamma mål.

Arbetstiderna i tjänsten är vardagar 8-17.

Profil:

• Du har ett tekniskt intresse inom hård- och mjukvara
• Erfarenhet av first-/second line support eller som tekniker är meriterande
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och tekniska intresse. Då arbetsuppgifterna är varierande är det viktigt att du är flexibel i din roll. Du är nyfiken på att lära dig mer och kan hitta lösningar på problem. Du är en person som drivs av att jobba i team och att lösa tekniska problem. För att du ska trivas i rollen är du även serviceinriktad och motiveras av att ge service i första klass.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Östersund
Lön: Enligt överenskommelse

Övrigt:
Denna rekryteringsprocess kommer att tillämpa personlighet- och begåvningstestning.
Utdrag ur belastningsregistret kommer att behöva göras i samband med ansökan. Vi vill att du gör en sådan beställning via länk:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Frågor? Kontakta: maria.ozcelik@bravura.se

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: junior helpdesk, helpdesk, service desk, service desk agent, 1st line, first line support, support, supporttekniker, teknisk support, servicedesk, telefon, mejl, service, heltid, mjukvara, hårdvara, ITIL, Tieto, Windows, SLA, Östersund

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juni 2020
  • Ansök senast: 30 juni 2020

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024