OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu servicedeskmedarbetare till polisens servicedesk med ett starkt intresse för IT och som tycker om att ge service på telefon. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor att utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polisens IT-avdelning utvecklar och supporterar allt stöd som poliser i fält och civilanställda använder i sitt arbete. Våra system används överallt i polisernas vardag, från säker gränsövervakning, ingripanden och utredningar till det dagliga administrativa arbetet.
Polismyndighetens IT-avdelning har cirka 1000 anställda som tillsammans sköter drift och utveckling samt underhåll och support av IT-stödet till myndighetens olika verksamhetsområden. Servicedesk är en viktig funktion som säkerställer att alla polisens system fungerar, och vi hjälper polisens nära 34 000 anställda med all form av IT-support. Vi som ingår i servicedesken har olika ålder och bakgrund och brinner alla för att ge bästa möjliga support till alla våra användare, oavsett verksamhetsområde.
ARBETSUPPGIFTER
Är du som person bra på att kommunicera och tycker om att ge god service? Då är du varmt välkommen att söka en tjänst i servicedesk, oavsett om du är i början av din karriär eller redan har arbetslivserfarenhet inom detta område.
Förutom IT-support arbetar gruppen med att hantera och informera om incidenter och andra ärenden som påverkar vår IT-miljö. I din roll som medarbetare i servicedesk är din huvudsakliga uppgift att ta emot inkommande supportsamtal från polisens medarbetare. Våra system används i våra polisers vardag dygnet runt, året om. Vi på IT-supporten har därför en 24/7-verksamhet och våra medarbetare arbetar skift, vilket kan inkludera kvällar, nätter och helger. Vill du vid sidan av arbetet i servicedesken utvecklas och ta ansvar finns goda möjligheter i något av de projekt vi har för att hela tiden agilt förbättra våra arbetssätt och vår service.
Som anställd i vår servicedesk får du chansen att vara delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag och har möjlighet att göra skillnad på riktigt.
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen
• Kunskaper inom teknik och IT
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• Erfarenhet av att arbeta med att ge service till kunder eller användare i mer än 6 månader
• Erfarenhet av att arbeta med att ge service på telefon
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Utbildning inom IT/data
• Erfarenhet av arbete i IT-servicedesk eller som IT-supporttekniker eller motsvarande
• Erfarenhet av arbete inom support med ärendehanteringssystem eller liknande
• Erfarenhet av att vara delaktig i att skapa och förbättra rutiner och arbetssätt inom kundservice
För att trivas i denna roll behöver du vara en positiv och flexibel person med starkt samarbetsfokus. Vi ser vidare att du är mån om användarna och ger god service. Arbetsuppgifterna ställer även krav på problemlösning och god kommunikativ förmåga.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Placeringsort: Stockholm
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 22a februari 2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Björn Linder
010-56 34930
gruppchef, Klientgruppen Kalle Halvarsson
010-56 34778
sektionschef Klient och server Johan Hansson
010-56 38939
Gruppchef Niclas Åhlander
010-56 389 37
Sektionschef Rikard Gunzenheimer
010-562 80 63
SEKO Lotta Hyltenfeldt
010-56 379 35
Cecilia Welin
010-5635270
Gruppchef Anton Berglie
010 563 46 81
Gruppchef Margona Åhman
010-56 41 465
Gruppchef Veronica Winterman
010-56 416 37