OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Addpro.
Om företaget:
Addpro är en innovativ och rådgivande IT-leverantör som är en av de främsta applikations- och molnintegratörerna i Sverige. Addpro etabalerades år 2000 och därefter har deras verksamhet haft en mycket positiv utveckling. Idag har de kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Helsingborg, Kristianstad och i Danmark. De erbjuder kundlösningar som uppfyller högt ställda verksamhetskrav. Företaget har specialiserat sig på att lösa kundens behov av produkter, tekniskt stöd och tjänster inom IT med fokus på molntjänster och molntjänstanalys. På kontoret i Stockholm arbetar nu 16 personer inom Helpdesk.
Arbetsuppgifter:
I din roll som Servicedeskmedarbetare tar du emot ärenden från kunder via telefon och e-post. Du jobbar utifrån ett ärendehanteringssystem där du hjälper kunder med frågor som rör Active Directory, Azure, Microsoft 365 samt klientfrågor gällande både PC och Mac. Frågorna kan exempelvis beröra användar-, felsöknings- eller behörighetsfrågor.
• Ta emot inkommande ärenden via e-post och telefon
• Registrera och följa upp ärenden i ärendehanteringssystemet ServiceNow
• Felsöka och avhjälpa problem hos kunder både med hjälp av kunskapsartiklar och egen efterforskning
• Återkoppla och informera kunder om status på deras ärenden
• Dokumentera och rapportera avslutade ärenden
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasial utbildning
• IT-intresse
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska
• Erfarenhet från service / support / helpdesk / servicedesk är meriterande
• Erfarenhet av Mac är meriterande
För att trivas i rollen som Servicedeskmedarbetare behöver du vara serviceminded, lösningsorienterad och trivas med att jobba tillsammans med andra. Som person tror vi att du har ett starkt driv samt viljan att lära dig mer om IT. Du har en naturlig servicekänsla och är trygg i kontakten med kunder. Vidare är du en strukturerad och noggrann person som gillar problemlösning. Du kommer att ingå i ett team, därför är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och gillar teamarbete. Det viktigaste för att lyckas i rollen är att du har intresset att lära dig mer inom området samt har rätt driv och inställning.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Stockholm, Alvik
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund