Servicedeskmedarbetare till Back Office på Vattenfall IT!

Servicedeskmedarbetare till Back Office på Vattenfall IT!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en IT-intresserad person som vill jobba Back Office i servicedesken på Forsmarks kärnkraftverk. Är du den vi söker? Skicka in din ansökan redan idag då vi tillämpar löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Vattenfall IT är en intern leverantör av IT-tjänster och support för hela Vattenfallkoncernen, med idag omkring 900 anställda placerade i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Polen, Storbritannien, Danmark och Finland. Vattenfall IT:s målsättning är att ha en effektiv IT-organisation med fokus på flexibilitet och digitalisering, samtidigt som man levererar säkra och stabila tjänster. Den del av Vattenfall som jobbar med kärnteknisk verksamhet, ställer högre säkerhetskrav på sina IT-leverantörer och därför finns det en separat del av Vattenfall IT som benämns ”Nuclear Solutions”.

I tjänsten som IT-tekniker i detta team så erbjuder vi dig ett nära samarbete med kärnkraften på Vattenfall, kontinuerlig kompetensutveckling, kunniga IT kollegor, samt möjligheten att forma den kommande nukleära Service Desken på Vattenfall.

Du erbjuds
- Chansen att få in en fot på ett stort företag med goda möjligheter till ett långsiktigt uppdrag
- Att få ta del av en arbetsplats med IT-kunniga, hjälpsamma kollegor som gillar att ha roligt tillsammans på jobbet
- Möjlighet att vara med och påverka utformningen av servicedesk-funktionen för den kärntekniska delen av verksamheten

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera standardiserade och icke-standardiserade IT-ärenden
* Analysera och lösa problem genom att följa ITIL
* Bidra till kontinuerlig förbättring av det dagliga arbetet
* Identifiera, diagnostisera och lösa problem tillsammans med övriga supportteam


VI SÖKER DIG SOM
- Har åtminstone gymnasieexamen, gärna inom IT/teknik
- Har ett genuint intresse samt kunskaper inom IT. Meriterande är att du har jobbat inom IT support.
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, då det krävs i dokumentation samt kommunikation

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Serviceinriktad
- Problemlösande

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning. Säkerhetsprövningen omfattar registerkontroll samt säkerhetsprövningssamtal i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövningen kommer alkohol- och drogtest att genomföras.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Forsmark här.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2024
  • Ansök senast: 9 april 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024