Servicedeskmedarbetare till E-hälsomyndigheten

Arbetsbeskrivning

Intresserad av en varierad tjänst med IT-support och kontorsservice?

Vi på E-hälsomyndigheten söker nu en servicedeskmedarbetare till vårt kontor på St Eriksgatan. 

Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens inom IT med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.

Om tjänsten
Din tjänst innebär dels it-support och dels att säkerställa att myndighetens kontor är väl fungerande. Du kommer att tillhandahålla it-support på plats på kontoret till anställda samt följa upp och säkerställa funktionalitet i mötesutrustning i konferensrum. Vidare arbetar du med att lämna ut och ta emot it-utrustning och passerkort samt att hantera post och paketleveranser. Det ligger i ditt ansvar att tillse att lokalerna är ändamålsenliga och säkra, vid behov gör du felanmälningar och det är du som fyller på kontorsmaterial mm.

Vid behov tar du emot besök och arrangerar vid t.ex. större möten, ordnar förtäring, mottagande och dylikt. 

Din tjänst återfinns inom enheten Produktion av Informationstjänster inom avdelningen Digitalisering. Enheten tillhandahåller förutsättningar och support för alla de tjänster som myndigheten levererar. Här finns Servicedesk, server-, applikation- och databasdrift samt releasehantering. Lokalfrågorna är enheten administation och kontors ansvar och arbetsuppgifterna kopplat till detta arbetsleds av enhetschefen för denna enhet. 

Vi söker dig som har:

• Gymnasial utbildning
• Minst 3 års erfarenhet av kundservice/användar-support
• Kunskap om datorer, hårdvara och mjukvara för PC på Windows t.ex. användarsupport för Officepaketet
• Kunskap om mobiltelefoner, kan ge användarsupport på iPhone och Samsung
• Förståelse för vad som är en bra fungerande miljö på en kontorsarbetsplats
• Behärskar svenska på en hög nivå inom såväl tal som skrift och även har god kunskap i engelska

För att trivas och göra ett bra jobb behöver du vara självgående och ha en hög personlig mognad. Du är strukturerad, initiativtagande och serviceinriktad. Du klarar pressade situationer och har en ständig vilja att förbättra ditt arbete och de rutiner som finns.

Meriterande för tjänsten är:

• Erfarenhet av arbete inom statlig förvaltning
• Kunskap om ITIL
• Erfarenhet av support av mötesutrustning
• Ha erfarenhet av att arbeta i IT-driftsorganisation
• Erfarenhet av att jobba i ett ärendehanteringssystem


Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga kompetenser.

Vad erbjuder vi
Vi erbjuder en stor möjlighet att vara med och skapa samhällsnytta i dagens och framtidens system inom e-hälsa. Vi arbetar med stora och transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga arbetskamrater som har kul på jobbet. Du får självklart förmåner som t.ex. friskvårdsbidrag och vi har förtroendearbetstid med flexibla arbetstider.

Anställningen är tillsvidare med tillträde snarast. Placering för anställningen är Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor.

E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av Maria Idberg, enhetschef 010-10 60 768, Carolin Gullberg, enhetschef tel 010-10 60 718, Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04 och Ingela Gångfeldt, -ST, tel 010-458 62 90.

Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv och personligt brev senast 20 februari 2022!

Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.

Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Hos oss arbetar ungefär 300 personer och vi är fördelade på två orter, Stockholm och Kalmar. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Sökord: Servicedesk, Användarsupport, Onsite support

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
Avdelningschef Ulla Lilja Berg
010-458 62 53
tf chef för IT-avdelningen Åke Johansson
010-458 62 25
Enhetschef Stefan Vallin
010-458 63 40
Tf gruppchef Sandra Müller
010-458 62 14
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
enhetschef Maria Samén
010-458 62 60
enhetschef Emma Uhman
010-458 62 40
kommunikationschef Eva Reimers
076-140 26 26
HR-Chef Ann-Charlotte Francis
010-458 63 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: eHälsomyndigheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2022
  • Ansök senast: 20 februari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100 A
Stockholm

Postadress

Ringvägen 100, 8 tr, uppgång D
Stockholm, 11860

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024